توسط مسئول سازمان بسیج طلاب استان مرکزی صورت گرفت؛

تشریح برنامه‌های دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی

حجت‌الاسلام رجبی برنامه‌های دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی را تشریح کرد.
کد خبر: ۵۲۰۵۴۳
تاریخ انتشار: ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۷ - 05May 2022
برنامه های دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی تشریح شدبه گزارش دفاع‌پرس از اراک، حجت‌الاسلام «ابوالفضل رجبی» مسئول سازمان بسیج طلاب استان مرکزی ‌امروز (پنج شنبه) در نشست خبری اظهار داشت: دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی در راستای تبیین نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس با رویکردهای نقش مدیریتی، سازماندهی و هدایت مردم در دوران دفاع مقدس و در ادامه برنامه های تبیینی کنگره شهدای استان مرکزی در دستور کار قرار گرفت و کلیه دستگاه های متولی استان در حوزه روحانیت پای کار آمدند.
 
وی افزود: برنامه های دومین اجلاسیه طلاب و روحانیون کنگره شهدای استان از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ شروع شد و برنامه ها با رویکرد تبیینی و جهاد تبیین همچنان ادامه خواهد داشت 
 
رجبی عنوان کرد: دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی زیرمجموعه کنگره بین المللی چهار هزار شهید روحانی کشور است که این کنگره روز چهارم خردادماه با حضور مسئولان لشکری، کشور و رئیس جمهوری در قم برگزار می شود و خانواده شاخص روحانیون در این آیین حضور دارند و مقرر شده یک غرفه از آثار روحانیون، جایگاه اجتماعی، سیاسی و تبلیغی این افراد از هر استان در قالب تولیدات انیمیشن، تالیف کتاب و سایر اقدامات در این کنگره برگزار شود.
 
وی ادامه داد: تولید کتاب، مستندات از شهدا و خانواده شهدای روحانی، تولیدات چند رسانه ای، فعالیت های خدمت رسانی طلاب، یادواره های شهرستانی طلاب، اردوهای راهیان نور با رویکرد جهاد تبیین، نهضت های خدمت رسانی و حضور طلاب در اردوهای جهادی و بسیاری از فعالیت های دیگر از جمله عناوین فعالیت های در ذیل دومین اجلاسیه طلاب استان بوده که همچنان ادامه خواهد داشت.
 
مسئول سازمان بسیج طلاب استان مرکزی اضافه کرد: پیکر مطهر یک شهید شهید گمنام نیز در این اجلاسیه تشییع می‌شود و پخش پیام تصویری آیت الله نوری همدانی، رونمایی از هفت جلد کتاب از حضور روحانیون در دوران دفاع مقدس، روحانیون در اسارت رژیم بعث عراق، رونمایی از دومین تمبر روحانیت و خاطره گویی و تهیه مستند از خانواده شهدای روحانی از دیگر برنامه‌های دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی است.
 
وی گفت: طرح یک مدرسه یک شهید با هدف آشنایی نسل جدید با شهدای طلاب و روحانی از مهمترین برنامه ها است که در هر مدرسه یک شهید با رویکرد تبیین سیره و شناخت شهید به نسل جدید در نظر گرفته شده است و همچنین یادواره های شهرستانی با محوریت شهدای طلاب شهرستانی از دیگر برنامه ها است.
 
رجبی برگزاری نمایشگاه تخصصی اجلاسیه از آثار و وصیت نامه شهدای روحانی را از دیگر برنامه‌های دومین اجلاسیه ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی خواند و افزود:  یادواره های شهرستانی در دستور کار قرار گرفته که تاکنون پنج یادواره شهدای روحانیون در شهرستان‌های شازند، تفرش، محلات، خمین و اراک با موضوع تبیین نقش روحانیون در دوران دفاع مقدس برگزار شده است.
 
وی گفت: برگزاری مسابقات فوتسال طلاب گرامی داشت ۱۱۰ شهید روحانی استان مرکزی، برگزاری مسابقات کاراته، برگزاری یادواره مجازی در پیام رسان‌های داخلی و نامگذاری حجره‌های حوزه‌های علمیه استان به نام شهدای روحانی از دیگر برنامه‌ها و اقدامات در راستای برگزاری این اجلاسیه است.
 
مسئول سازمان بسیج طلاب استان مرکزی با اشاره به اینکه بیش از ۲۰۰ نفر از طلاب استان مرکزی با رویکرد جهاد تبیین به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، متذکر شد: این عزیزان به عنوان سفیران فرهنگی برای نقش آفرینی در سایر بخش های استان به کارگیری شدند.
 
وی خاطر‌نشان کرد: بازدید از ۱۱۰ خانواده شهید روحانی استان، ادامه فعالیت‌های محرومیت‌زدایی و خدمت رسانی طلاب و توزیع سه هزار بسته معیشتی به همراه وصیت نامه شهدا از دیگر برنامه های مهم است.
 
انتهای پیام/ 
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار