ترکی المالکی از پرواز اولین هواپیمای حامل اسیران به یمن خبر داد

سخنگوی ائتلاف سعودی، امروز (جمعه)، از پرواز اولین هواپیمای حامل اسرا به یمن خبر داد.
کد خبر: ۵۲۰۶۹۲
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۵۱ - 06May 2022

ترکی المالکی از پرواز اولین هواپیمای حامل اسیران به یمن خبر دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از النشره، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف سعودی، امروز (جمعه)، از پرواز اولین هواپیمای حامل اسرا به یمن خبر داد.

سخنگوی ائتلاف سعودی بدون ذکر جزئیات بیشتر، خبر داد که فرایند انتقال هوایی اسرا امروز در سه مرحله به صنعاء و عدن صورت خواهد گرفت.

این در حالی است که ائتلاف سعودی پیشتر در این خصوص مدعی شده بود که این اقدام در راستای تلاش برای بسته شدن پرونده تبادل اسرا بدون توجه به مسائل سیاسی و همچنین تلاش برای پایان بحران یمن است.

با این حال، رئیس کمیته امور اسرا در دولت نجات ملی اخیرا گفت که به‌رغم آنکه صنعاء گام‌های بسیاری برای حل پرونده انسانی تبادل اسرا برداشته، سیر مذاکرات با سازمان ملل درباره تبادل اسرا بسیار کند پیش می‌رود.

انتقال اسرا پس از آن صورت می‌گیرد که «هانس گروندبرگ» فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن، در ۱۳ فروردین از آغاز آتش‌بس دو ماهه بین طرف‌های درگیر در یمن خبر داد و خواستار توقف تمامی عملیات‌های نظامی شد.

بر اساس بند‌های این توافق، ۱۸ کشتی حامل سوخت باید وارد بنادر الحدیده یمن شوند و از طرف دیگر باید هر هفته به دو پرواز اجازه استفاده از فرودگاه صنعاء داده می‌شود.

انتهای پیام/ 221

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار