فرمانده کل سپاه:

نیرو‌های مسلح بر شاکله معنوی خود استوار هستند/ دشمنان در حقیقت قدرت شکننده هستند

سرلشکر سلامی با بیان اینکه امروز جنگ در تمامی ابعاد در حال تغییر است و تکیه بر قاعده‌های ثابت محکوم به شکست است، گفت: امروز دشمنان ما در «حقیقت قدرت» شکننده بوده و به‌زودی فرو می‌ریزند.
کد خبر: ۵۲۱۱۰۳
تاریخ انتشار: ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۸ - 08May 2022

نیرو‌های مسلح بر شاکله معنوی خود استوار هستند/ دشمنان ما در حقیقت قدرت شکننده هستندبه گزارش گروه دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، سردار سرلشکر پاسدار «حسین سلامی» فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم تجلیل و تکریم استادان و مربیان سپاه که در سالن همایش‌های ولایت ستاد فرماندهی کل سپاه برگزار شد، فلسفه آموزش در سپاه را تربیت پاسدارانی با قلب‌های مستحکم و آرمان‌های بزرگ توصیف کرد و اظهار داشت: استکبار جهانی و دشمنان جامعه بشری در تلاش هستند تا ذهن جوانان از داده‌ها و اطلاعات آنان تغذیه شده و از این طریق تسلط فکری بر جوامع پیدا کنند.

وی با بیان اینکه تقابل دشمنان با انقلاب اسلامی امروز تمامی ابعاد و عرصه‌ها از نظامی و امنیتی تا عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، علمی، فرهنگی و عملیات روانی را شامل می‌شود، گفت: انقلاب شکوهمند اسلامی ایران در پیچ و خم نبرد‌های سنگین با دشمنان بزرگ با طول و عرض جهانی قوام یافته و بزرگ شده است.

سرلشکر سلامی افزود: در چنین شرایطی به پاسداران و نیرو‌های مسلحی نیازمندیم که در عرصه جهاد کبیر مستحکم ایستاده و از شکوه پوشالی امپراطوری‌های بزرگ هراسی به دل راه ندهند و برخورداری از این مهم وجه تمایز سپاه و نیرو‌های مسلح جمهوری اسلامی با سایر نیرو‌های نظامی دنیاست.

فرمانده کل سپاه با تأکید بر اینکه نیرو‌های مسلح بر شاکله معنوی خود استوار هستند، گفت: شخصیت یک پاسدار ترکیبی از استحکام جسمانی، مقاومت فیزیکی، ذهن خلاق و متفکر و قلب مؤمن و سرشار از ایمان است و میدان آموزش در سپاه میدان تربیت چنین انسان‌هایی است.

وی در ادامه با بیان اینکه برای غلبه بر دشمن در ابتدا باید دشمن را به خوبی شناخت، تصریح کرد: طول و عرض نبرد ما با دشمن، گستره استکبار است از این رو قلب‌های پاسداران هم باید وسیع باشد.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه امروز جنگ در تمامی ابعاد در حال تغییر است و تکیه بر قاعده‌های ثابت محکوم به شکست است، عنوان کرد: اگر می‌خواستیم بر کلیشه‌ها تکیه کنیم، می‌بایست تمامی عملیات‌ها را در دوران دفاع مقدس متوقف می‌کردیم و در برابر دشمن عقب می‌نشستیم؛ اما با تکیه بر آموزه‌های قرآنی و بهره‌گیری از الگوی مقاومت، بر دشمن بعثی غلبه کردیم.

وی با بیان اینکه عالم میدان تصادف نیست و پیروزی‌ها اتفاقی حاصل نمی‌شوند؛ بر اهمیت و ضرورت بهره‌مندی از دانش‌های نوین و ابزار‌های جدید تأکید و تصریح کرد: دشمن را باید در شکوه خودساخته خود شکست؛ انقلاب شکوهمند اسلامی و امامین انقلاب هیمنه دشمن را در قلوب مومنین شکستند و امروز دشمنان ما به رغم برخی برتری‌ها در حوزه‌های فیزیک قدرت، اما در «حقیقت قدرت» شکننده بوده و به‌زودی فرو می‌ریزند.

فرمانده کل سپاه در پایان عنوان کرد: آموزش‌ها شخصیت سپاه را شکل می‌دهند و آموزش‌های عقیدتی و بصیرتی نقش مهمی در شکل‌گیری این شخصیت ایفا می‌کنند.

در این مراسم از جمعی از خانواده‌های معظم شهدا و اساتید و مربیان برتر سپاه تجلیل شد.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها