وزیر کشور در جمع خبرنگاران:

اصلاح سیاست‌های یارانه‌ای در راستای عدالت است

وحیدی با بیان اینکه سیاست دولت در پرداخت یارانه ارز ۴۲۰۰ تومانی، مردمی‌سازی و توزیع عادلانه آن است، گفت: پرداخت یارانه در بخش دارو و نان به‌صورت مستقل انجام می‌شود.
کد خبر: ۵۲۱۲۷۰
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۶ - 09May 2022

وزیر کشور: پرداخت یارانه بخش دارو و نان به‌صورت مستقل انجام می‌شودبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «احمد وحیدی» وزیر کشور امروز در حاشیه نشست هم‌اندیشی استانداران سراسر کشور در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: اصلاحی در سیاست‌های یارانه‌ای در حال انجام است که در راستای مردمی‌سازی و عادلانه کردن پرداخت‌های یارانه‌ای است.

وی افزود: این سیاست به این شکل است که اگر تاکنون یارانه در ابتدای زنجیره به واردکننده یا تولیدکننده پرداخت می‌شد، حالا قرار است به آخر زنجیره یعنی دست مصرف کننده و خود مردم برسد.

وزیر کشور با بسیار مهم و مترقیانه خواندن سیاست رایانه‌ای اظهار داشت: این امر در دستور کار دولت و مجلس قرار دارد.

وحیدی خاطرنشان کرد: طبیعی است که همکاران ما در استان‌ها باید به‌طور کامل در جریان جزئیات سیاست دولت در عادلانه‌سازی نظام پرداخت یارانه‌ها و نحوه اجرای آن قرار بگیرند و تاکنون چند نشست نیز در این خصوص با حضور استانداران برگزار شده تا هم از جزئیات کار مُطلّع شوند، و هم اگر ابهامی بود از مسئولان مربوطه بپرسند.

وزیر کشور با بیان اینکه در نشست امروز مسئولان بانک مرکزی و وزارت صمت درباره نحوه اجرای اصلاح نحوه پرداخت ارز ترجیحی توضیح دادند تا با تدبیر لازم و آمادگی کامل وارد مرحله اجرای کار شویم، تأکید کرد: همانطور که قبلاً اعلام شده، درباره نحوه تخصیص یارانه نان و دارو به شکل مستقلی عمل خواهد شد که جزئیات آن توسط سخنگویان اقتصادی دولت در زمان خودش تبیین خواهد شد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار