سرپرست هماهنگی امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان خبر داد؛

تبدیل وضعیت ایثارگران وزارت ورزش و جوانان/ تشییع دو شهید گمنام در مجموعه ورزشی انقلاب

محمدی عراقی گفت: تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران وزارت ورزش و جوانان مطابق قانون اجرایی شده است.
کد خبر: ۵۲۱۳۲۱
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۱۱ - 09May 2022

تبدیل وضعیت ایثارگران وزارت ورزش و جوانان/ تشییع دو شهید گمنام در مجموعه ورزشی انقلاببه گزارش گروه حماسه و جهاد دفاع‌پرس، «علی محمدی عراقی» سرپرست هماهنگی امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان با اشاره به استقبال و پیگیری عموم جوانان در حوزه‌های ورزشی و فرهنگی کشور، اظهار داشت: این میزان استقبال، وظیفه متولیان امور ایثار و شهادت را سنگین‌تر می‌کند و بدین دلیل برنامه‌های متعدد فرهنگی از جمله دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران و برگزاری مسابقات ورزشی با نام شهدا برنامه‌ریزی و انجام شده است. کنگره شهدای ورزشکار نیز با وقفه‌ای به دلیل گسترش بیماری کرونا به صورت شایسته برگزار شد.

محمدی عراقی گفت: خوشبختانه وزیر ورزش و جوانان فرصت مناسبی برای موضوع ایثار و ایثارگران اختصاص داده‌اند و به دستور وی مهر سال گذشته برنامه خوبی برای رزمندگان عزیز انجام شد. ۲۵ بهمن هم یک روز قبل از ۱۳ رجب با ۲۲ فرزند شهید دیدار صمیمی برگزار شد و ۱۶ اسفند نیز مصادف با روز جانباز و ولادت حضرت ابوالفضل (ع) نشست صمیمی با جمعی از جانبازان عزیز برگزار شد.

سرپرست هماهنگی امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان با اشاره به مراسم تشییع پیکر دو شهید گمنام که ۲۸ دی سال گذشته برگزار شد، گفت: سال گذشته مراسم تشییع باشکوهی با شرکت حدود هفت هزار نفر با حضور قاضی‌زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران، معاون پارلمانی رئیس جمهور، وزیر ورزش و جوانان و رؤسای کمیته المپیک و پارالمپیک برگزار شد.

وی با اشاره به مراسم برگزاری تشییع دو شهید گمنام در مجموعه ورزشی انقلاب نیز گفت: این مراسم روز ۵ خرداد مصادف با شهادت امام صادق (ع) با حضور مقامات و پوشش خوب رسانه‌ای برگزار خواهد شد.

محمدی عراقی با اشاره به اجرای قانون تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت ورزش و جوانان، گفت: تبدیل وضعیت ایثارگران وزارت ورزش و جوانان مطابق قانون اجرایی شده است و طبق قانون ۲۱۵ نفر در کل کشور که با وزارتخانه قرارداد داشتند تبدیل وضعیت می‌شوند. در مورد ایثارگران ۵۱ فدراسیون ورزشی نیز مقرر شده است این فدراسیون‌ها با این عزیزان قرارداد ۳۰ ساله منعقد کنند که موضوع در دست پیگیری است.

سرپرست هماهنگی امور ایثارگران وزارت ورزش و جوانان افزود: شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کل کشور نیز ۹۰۰ ایثارگر شاغل دارد و در آنجا هم تبدیل وضعیت ایثارگران در دستور کار قرار دارد. در صندوق حمایت از قهرمانان پیشکسوت نیز با نیرو‌های ایثارگر قرارداد بسته می‌شود و موضوع تبدیل وضعیت در دست پیگیری است و همه مدیران ستادی و مدیران استان‌ها برای اجرای این قانون آمادگی دارند.

وی در خصوص امکانات ورزشی که در اختیار ایثارگران قرار داده می‌شود، گفت: در ماده ۷۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران اشاره شده است که هر نهاد دولتی باید خدمات تفریحی، ورزشی، فرهنگی و هنری را با ۵۰ درصد تخفیف و با عزت‌مندی به جامعه ایثارگری در کل کشور ارائه دهد و در این زمینه مکاتباتی انجام شده که این موضوع لحاظ شده و حتی برای بلیط مسابقات ورزشی سهمیه و تخفیف به ایثارگران ارائه داده شود.

انتهای پیام/ 118

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار