آتش‌سوزی مخزن سوخت در حیفا + تصاویر

یک مخزن سوخت واقع درتأسیسات نفتی رژیم صهیونیستی در بندر اشغالی حیفا، دچار حریق شد و دود غلیظی این منطقه را فراگرفت.
کد خبر: ۵۲۱۴۰۹
تاریخ انتشار: ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۵۷ - 09May 2022

به گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس، رسانه‌های رژیم موقت صهیونیستی امروز (دوشنبه) از وقوع آتش‌سوزی در یک مخزن سوخت در شهر بندری «حیفا» خب دادند.

بر اساس گزارش‌ها، این مخزن در میان دیگر مخازن سوخت واقع در تأسیسات نفتی منطقه «کریات حائیم» در حیفا واقع شده که به مناطق مسکونی نیز نزدیک است.

وبگاه عبری‌زبان «حیفا نیوز» با اشاره به دود غلیظی که بر اثر این آتش‌سوزی بندر حیفا را فرا گرفته، گزارش داد: «حدود ده اکیپ آتش نشانی تقویت شده در وسایل نقلیه آبرسانی و جرثقیل‌ها تحت سرپرستی ایستگاه به محل حادثه اعزام شدند».

آتش‌سوزی مخزن سوخت در حیفا + تصاویر

مقام‌های رژیم صهیونیستی با ادعای اینکه مخزن آتش گرفته در حال بازسازی بود و ضایعات رسوب‌کرده در انتهای آن دچار حریق شده بود، گفتند آتش خاموش شده و اوضاع در کنترل است.

به نوشته حیفانیوز، در حال حاضر تحقیقات درباره شرایط آتش سوزی و علل آن در حال انجام است و اگرچه آتش خاموش شده و دیگر دود قابل مشاهده نیست، اما کارگران این تأسیسات در نزدیکی مناطق مسکونی گشت‌زنی می‌کنند.

به دنبال آتش سوزی در مخزن نفت در این تأسیسات که قدمت آن به سال ۱۹۵۷ بر می‌گردد، تعدادی از مقام‌های صهیونیست شهر حیفا بار دیگر به وجود چنین مکان خطرناکی در نزدیکی مناطق مسکونی اعتراض کردند.

آتش‌سوزی مخزن سوخت در حیفا + تصاویر

«ساریت گولان استاینبرگ» رئیس انجمن شهری حیفا در این‌باره گفت: «دوباره از فاجعه جلوگیری شد و با نمونه دیگری از بلایایی مواجه شدیم که ممکن است بر اثر نگهداری مواد خطرناک در نزدیکی مناطق مسکونی رخ دهد. من مجدداً از کابینه می‌خواهم که فوراً طرح تخلیه مخازن سوخت را به هر شکل و به هر قیمتی به موازات تعطیلی آن اعمال کند».

«هیلا لاوفر» عضو شورای شهر حیفا نیز با اعتراض به این حوادث تاکید کرد: «حوادث روزانه ادامه دارد، این واقعیتی است که ساکنان کریات حائیم با آن مواجه هستند. بیدار می‌شوند و یک ابر سیاه را می‌بینند و در برابر این حوادث ناگوار احساس درماندگی می‌کنند. وزیران و اعضای کنست از اینجا بازدید می‌کنند، به مخازن سوخت می‌روند، با آن‌ها عکس می‌گیرند و به زندگی خود باز می‌گردند، در حالی که ساکنان کریات حائیم همچنان این تهدید به نام ۱۹۵۷ را کنار خود دارند».

آتش‌سوزی مخزن سوخت در حیفا + تصاویر

طبق روال معمول سکوت خبری رسانه‌های رژیم صهیونیستی، گفته می‌شود این بار نیز ارتش این رژیم دستور سانسور جزئیات این حادثه را داده است.

چند روز پیش نیز شهرک‌نشینان ساکن منطقه «غوش‌دان» واقع در تل‌آویو، گفتند صدای انفجار مهیبی را شنیده‌اند، اما ارتش رژیم صهیونیستی مانع انتشار این خبر شده بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار