کارشناس مسائل منطقه:

ناتو عبری-عربی چالش امنیتی رژیم صهیونیستی خواهد بود

هانی‌زاده گفت: عملیات‌های فلسطینیان پیام مهمی برای کشور‌های سازشکار و آمریکا داشت که اگر بخواهند ناتوی عبری-عربی برای مقابله با محور مقاومت تشکیل دهند با چالش جدی امنیتی مواجه می‌شوند.
کد خبر: ۵۲۱۴۳۸
تاریخ انتشار: ۲۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۸ - 10May 2022

ناتو عبری-عربی چالش امنیتی رژیم صهیونیستی خواهد بود

به گزارش گروه سایر رسانه‌های دفاع‌پرس، «حسن هانی‌زاده» کارشناس مسائل منطقه در گفت‌وگویی در ارزیابی خود نسبت به تحولات اخیر اراضی اشغالی و یورش‌های مجدد صهیونیست‌ها به مسجد الاقصی، اظهار داشت: پس از نشست اخیری که وزرای خارجه مصر، مغرب، بحرین و امارات با وزیران خارجه رژیم صهیونیستی و آمریکا در صحرای نقب، مکانی که دیوید بن گورین اولین نخست وزیر اسرائیل زندگی و در همانجا به خاک سپرده شده، برگزار و برای تشکیل ناتو عبری-عربی برنامه ریزی کردند، مردم فلسطین نسبت به تشکیل این ساختار نظامی عربی- صهیونیستی واکنش تندی از خود نشان دادند.

وی افزود: پیش از این نیز بار‌ها اتفاق افتاده بود که صهیونیست‌های افراطی چندین بار به مسجد الاقصی حمله کرده و نمازگزاران را مورد ضرب و شتم قرار داده بودند، اما بعد از آن نشست در صحرای نقب، مردم فلسطین بپاخاستند و ۶ عملیات در حساس‌ترین مناطق تل آویو و حیفا انجام دادند.

 کارشناس مسائل خاورمیانه همچنین بیان کرد: این عملیات‌ها پیام مهمی از سوی رزمندگان فلسطین برای کشور‌های عرب و سازشکار و همچنین آمریکا داشت که اگر بخواهند ناتوی عبری -عربی برای مقابله با محور مقاومت تشکیل دهند با چالش جدی امنیتی مواجه می‌شوند.

هانی‌زاده درباره تهدید‌های رژیم صهیونیستی به ترور رهبران مقاومت نیز ابراز کرد: رژیم صهیونیستی ترور رهبران مقاومت از جمله یحی السنوار از رهبران حماس را در دستورکار قرار داده، اما در صورتی که تلاشی برای ترور شخصیت‌های انتفاضه صورت گیرد، ملت فلسطین نا امنی را در عمق اراضی اشغالی گسترش می‌دهند.

وی با اشاره به این که اکنون شرایط در اراضی اشغالی پایدار نیست و به دلیل ناامنی حرکت صهیونیست‌ها در تل آویو با دشواری صورت می‌گیرد، گفت: این احتمال می‌رود که عملیات‌ها هم از سوی صهیونیست‌ها و هم از سوی رزمندگان فلسطینی آغاز شود. اکنون دیگر حماس و جهاد از پهپاد‌ها و موشک‌های پیشرفته استفاده می‌کنند و اگر جنگی فراگیر صورت بگیرد سرنوشت رژیم صهیونیستی تعیین خواهد شد ضمن این که ابتکار عمل در دست رزمندگان فلسطینی است.

 کارشناس مسائل فلسطین تصریح کرد: در حال حاضر ۴ نظامی اسرائیلی در اختیار حماس هستند و این رژیم نتوانسته کاری برای آزادی آن‌ها انجام دهد.

هانی‌زاده در ادامه با اشاره به این که عربستان تلاش می‌کند پشت پرده با رژیم صهیونیستی سازش کند تا پای این رژیم را به منطقه باز کند، گفت: در واقع با توجه به سازش کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی این توهم پیش آمده که ملت فلسطین پشتوانه عربی خود را از دست داده از این جهت رژیم صهیونیستی یکسری تحرکات افراطی از خود نشان می‌دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به نظر می‌رسد علی رغم این که آمریکا فشار می‌آورد تا کشور‌های عربی با رژیم صهیونیستی ارتباط برقرار کنند، اما شرایط در اراضی اشغالی امنیتی است و قطعا در آینده نزدیک دچار فروپاشی خواهد شد.

منبع: ایسنا

انتهای پیام/ ۹۱۱

نظر شما
پربیننده ها