برگزاری مجمع علمی دانشنامه دفاع مقدس در «چابهار»

نشست مجمع علمی دانشنامه دفاع مقدس با هدف معرفی دبیر دانشنامه دفاع مقدس چابهار به میزبانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی این شهرستان برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۱۶۲۸
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۲ - 11May 2022

برگزاری مجمع علمی دانشنامه دفاع مقدس در «چابهار»به گزارش دفاع‌پرس از زاهدان، نشست مجمع علمی دانشنامه دفاع مقدس شهرستان چابهار با حضور روسای دانشگاه‌ها و با هدف معرفی دبیر دانشنامه دفاع مقدس چابهار به میزبانی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی این شهرستان برگزار شد.

سرهنگ «محمد علی میری»جانشین مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان در این آیین اظهار داشت: تهیه و تدوین دانشنامه دفاع مقدس بهترین روش برای پاسداری، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، جلوگیری از تحریف فرهنگ دفاع مقدس و همچنین انتقال فرهنگ نجات‌بخش ایثار به آحاد جامعه خصوصاً نسل جوان است.

وی با تأکید بر اینکه حفظ و انتقال ارزش‌های دفاع مقدس به نسل‌های آینده، وظیفه‌ای همگانی است، افزود: حفظ آثار دفاع مقدس و انتقال این رشادت‌ها و مجاهدت‌ها به نسل‌های آینده کار بسیار سخت و وظیفه سنگینی است که بر دوش همه ما، قرار دارد.

سرهنگ میری با بیان اینکه یکی از مهمترین محورهای فعالیت در دانشنامه، تولید علم و پژوهش محوری در حوزه دفاع مقدس است عنوان کرد: خروجی این اقدام، تحقق جهاد علمی است که برکات فراوانی به دنبال خواهد داشت و یکی از آنها تربیت نخبگان و پژوهشگران و بهره برداری از گنج دفاع مقدس است.

جانشین مدیر کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان با اشاره به اینکه بیش از پنج سال است که دانشنامه دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان با حدود 400 مقاله مصوب شده است افزود: این مقالات  شامل افراد، شهدا، ائمه جمعه و جماعات که به فیض شهادت نائل آمده اند و همچنین مکان هایی که عملیات های تروریستی در آنها به وقوع پیوسته، می باشد.

وی گفت : دبیرخانه دانشنامه دفاع مقدس  را با دستور استاندار در سطح استان ایجاد و دکتر « ناصر زورقی» نیز به عنوان دبیر دانشنامه دفاع مقدس در سطح استان معرفی شده است و در شهرستانهای استان نیز دانشگاه های مادر را به عنوان محور قرار داده ایم تا سایر دانشگاه ها، برنامه های ابلاغی در خصوص موضوع دانشنامه را با جدیت، پیگیری کنند.

سرهنگ میری ادامه داد: مسئولان باید با انگیزه و اعتقاد قلبی در حوزه ایثار و شهادت گام بردارند و این یک تکلیف مهم و کار جهادی است و اگر انگیزه و اراده جدی به کارگیری شود، قطعاً اقدامات ماندگار خواهد شد و بر ما تکلیف است این حماسه سازی ها و عزت ها را به نسل های جدید که تمایل به استفاده از مدل‌های غربی دارند، منتقل کنیم.

وی خاطر نشان کرد: ملت ایران در دنیای متلاطمی که همه به دنبال کسب قدرت و منافع خود بوده و ارزشی برای دیگر کشورها قائل نیستند، به الگوی مقاومت و آزادی خواهی تبدیل شده اند که برخلاف جریان سلطه و در راستای انسانیت، فرهنگ و معنویت حرکت می‌کنند.

جانشین مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس سیستان و بلوچستان افزود: دانشنامه دفاع مقدس به طور مستند، مستدل، منطبق با عقل و منطق و روایت های عالمانه در برگیرنده کلیه موضوعات در حوزه جنگ تحمیلی است که علاوه بر اینکه برای نسل جوان کاربردی خواهد بود فرهنگ دفاع مقدس را از تحریف و فراموشی نجات می دهد.

در پایان این نشست،حکم انتصاب «سعید جهانتیغ» مسئول کانون بسیح اساتید دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار به عنوان «دبیر دانشنامه دفاع مقدس شهرستان چابهار» که به امضای سردار «غلام نبی کوهکن» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان سیستان و بلوچستان رسیده، به وی اعطا شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار