نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران:

جهاد تبیین نیازمند صراحت بیان است

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی گفت: امروز در جهاد تبیین به صراحت بیان نیازمندیم تا بتوانیم در برابر تهاجم فکری دشمنان ایستادگی و حتی بر آن‌ها غلبه کنیم.
کد خبر: ۵۲۱۶۸۵
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۳ - 11May 2022

امروز در جهاد تبیین به صراحت بیان نیازمندیمبه گزارش خبرنگار دفاعی امنیتی دفاع‌پرس، حجت‌الاسلام «عبدالله حاجی‌صادقی» نماینده ولی فقیه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی صبح امروز (چهارشنبه) در کنگره شهدای طلبه و روحانی تهران بزرگ، اظهار داشت: روحانیت شیعه افتخار دارد که دفاع و سنگر‌نشینی خط مقدم دفاع و صیانت از اسلام ناب را از اهل بیت (علیهم‌السلام) به ارث برده است؛ بر این اساس، روحانیت سه وظیفه بر عهده دارد که دفاع از دین خدا با جهاد جان و مال در برابر هر تهاجمی، از آن جمله است.

وی گفت: خدا به ما یاد داد دین سخنگو دارد که اولینِ آن خود پیامبر اسلام (ص) بود و بعد از ایشان، اهل بیت (ع) و در دوران غیبت هم این وظیفه را روحانیون بر عهده داشته‌اند؛ روحانیت در همه این عرصه‌ها پیشتاز بوده به همین جهت شهدای عزیزی را از دوران غیبت تاکنون تقدیم اسلام کرده است.

نماینده ولی فقیه در سپاه ادامه داد: روحانیت از سال ۱۳۲۳ به بعد در صحنه انقلاب و دفاع مقدس در خط مقدم حضور داشته و به همین جهت است که آمار شهدای روحانی نسبت به سایر اقشار تخصصی، بیشتر است. ما آمده‌ایم در این مجالس پیام شهید را بشنویم؛ زیرا آن‌ها حیات نباتی را قربانی حیات انسانی کردند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی افزود: بر این اساس، کنگره شهدای روحانی به‌ این دلیل برگزار شده است که طلاب جوان با روحیه شهادت‌طلبی بیش از گذشته آشنا شوند؛ البته باید بر این‌ نکته هم تأکید کرد که الگوی جهاد تبیین مورد نظر رهبر معظم انقلاب اسلامی، شهید مطهری است.

این مقام مسئول عنوان کرد: مدیران حوزه‌های علمیه و سپاه‌های استانی تاکنون در ۷۱۰ شهرستان و ۳۶ کنگره استانی یادواره شهدای طلاب و روحانیون را برگزار کردند که طی دو هفته آینده نیز کنگره ملی شهدای روحانی با پیام رهبر معظم انقلاب اسلامی در قم برگزار خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در سپاه با بیان اینکه روحانیون و طلاب با تبرّی و ّهرکجا لازم باشد، حضور خواهند یافت، گفت: طلاب و روحانیون چهار هزار شهید را در راه دفاع از اسلام و انقلاب اسلامی تقدیم کردند که البته این تعداد شهدا افرادی هستند که هم مدیریت حوزه‌های علمیه و هم بنیاد شهید، طلبه و روحانی بودن آن‌ها را تأیید کرده‌اند.

حجت‌الاسلام حاجی‌صادقی تأکید کرد: امروز در جهاد تبیین به صراحت بیان نیازمندیم تا بتوانیم در برابر تهاجم فکری دشمنان ایستادگی و حتی بر آن‌ها غلبه کنیم. حوزه‌های علمیه باید از کتاب‌های فراوانی که خروجی این کنگره است، برای تبیین جایگاه جهاد و شهادت استفاده کنند؛ به‌عنوان مثال در این رابطه ۳۵جلد دایرةالمعارف و کتاب یک جلدی پیام شهدا منتشر شده است.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها