یادداشت/ روزبه قمصری

بروزرسانی لیست بلندبالای صهیونیست‌ها در کشتار خبرنگاران

رژیم صهیونیستی لیست بلند بالا و ناتمام خود در کشتار خبرنگاران را با ترور «شیرین ابو عاقله» بروز کرد. لیستی که این خبرنگار زن شهید قطعا آخرین مورد آن نخواهد بود.
کد خبر: ۵۲۱۷۷۸
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۳:۴۶ - 12May 2022

بروز رسانی لیست بلند بالا و ناتمام صهیونیست‌ها در کشتار خبرنگارانگروه بین‌الملل دفاع‌پرس- روزبه قمصری؛ تاریخ سیاه و سراسر ظلم و ستم «رژیم صهیونیستی» سرشار از جرم‌ها و جنایت‌هایی است که در سینه تاریخ ثبت و ضبط شده و قطعا آیندگان با مطالعه و خوانش آن بیش از پیش پی به ماهیت تروریستی و متجاوزگرانه این رژیم اشغالگر پی خواهند برد.

حال بهتر است تا به بررسی علل و عوامل عناد و دشمنی سران و مقامات «رژیم صهیونیستی» با خبرنگاران به خصوص «خبرنگاران فلسطینی» که در خبرگزاری خارجی فعالیت کرده و برای پوشش وقایع و رویداد‌های «فلسطین» به سرزمین‌های اشغالی سفر می‌کنند بپردازیم. به خصوص زمانی که اوضاع در سرزمین‌های اشغالی متشنج بوده و درگیری‌های فلسطینیان و صهیونیست‌ها به اوج خود می‌رسد.

اما چرا این رژیم اشغالگر و کودک‌کش تا این اندازه از اطلاع رسانی و انتشار اخبار سرزمین‌های اشغالی توسط خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای در رسانه‌ها ترس و واهمه دارد؟ پاسخ بسیار روشن و واضح است. رژیم صهیونیستی با زندان بزرگی که به نام «سرزمین‌های اشغالی» درست کرده و مردم «فلسطین» را در آن به بند کشیده در جهت کنترل اوضاع سرزمین‌های تحت اشغال خود از هیچ اقدام و جنایتی فروگذار نمی‌کند و در این بین خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای به عنوان چشم و گوش بینا و شنوای حاضر در سرزمین‌های فلسطین اشغالی نقش بسیار مهم و تاثیرگذاری در اطلاع رسانی وقایع و حوادث دارند.

بر این اساس است تهدید و خطر بزرگ و دائمی که سران و مقامات «رژیم صهیونیستی» را در سرزمین‌های اشغالی تهدید می‌کند همان خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای هستند. البته این رژیم کودک‌کش همیشه در آخرین گزینه خود دست به ترور خبرنگاران می‌زند. زیرا مقامات مختلف این رژیم همواره سعی می‌کنند تا با تهدید و تطمیع اهالی رسانه مانع از انتقال و ارسال اخبار و اطلاعات به خارج از سرزمین‌های اشغالی شوند.

البته سران رژیم صهیونیستی همواره در توجیه حملات و جنایات خود علیه مردم و فعالان رسانه‌ای فلسطینی که دست بر قضا بازتاب فراوان رسانه‌ای نیز پیدا می‌کند تا آنجایی که جا داشته باشد دست به تحریف ماجرا و وقایع زده و سعی در کتمان و یا تصادفی بودن ماجرا می‌زنند، اما مورد به شهادت رساندن «شیرین ابو عاقله» خبرنگار زن فلسطینی شبکه الجزیره به دلیل اینکه او جلیقه خبرنگاری بر تن خود داشته راه فراری را برای مقامات این رژیم باقی نگذاشته است.

حال وضعیت زمانی برای مقامات و سران رژیم آدمکش صهیونیستی بدتر می‌شود که متوجه شویم زمانی که نظامیان صهیونیست این خبرنگار زن فلسطینی را با گلوله مورد هدف قرار دادند که هیچ درگیری هم میان فلسطینیان و نظامیان صهیونیست درجریان نبوده است. یعنی صهیونیست‌ها در شرایط عادی اقدام به کشتن یک خبرنگار آن هم با پوشش خبرنگاری کردند.

موضوع دیگر همزمانی این جنایت با سالگرد جنگ فلسطین و اسرائیل به نام «سیف القدس» است. جنگی که در آن «رژیم صهیونیستی» اقدام به تخریب «برج شبکه‌های خارجی» در «غزه» که ساختمانی ۱۲ طبقه بود کرد. اقدامی که مشخصا با هدف خاموش کردن صدای خبرنگاران و فعالان رسانه‌ای که اخبار و اطلاعات مربوط به کشتار مردم فلسطین زندانی در سرزمین‌های اشغالی را به جهان مخابره می‌کردند صورت گرفته است.

اگر بخواهیم نگاهی کوتاه و گذرا با خبرنگارانی که توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند داشته باشیم باید به افرادی، چون «یوسف ابوحسین» خبرنگار رادیو الاقصی فلسطین، «احمد ابو حسین» عکاس فلسطینی، «عبدالله مرتجی» خبرنگار جوان فلسطینی، «سیمون کامیلی» خبرنگار و عکاس خبرگزاری آسوشیتدپرس، «نجلاء الحاج» زن عکاس و خبرنگار فلسطینی، «محمد ابوعیشه» مدیر رادیو آموزشی قدس، «محمود الکومی» و «حسام سلامه» عکاسان شبکه ماهواره‌ای الاقصی، «رامز حرب» خبرنگار نظامی سریا القدس، «تام هارندال» فعال رسانه‌ای انگلیسی، «جیمز هنری دومینیک میلر» فیلمساز جوان ایتالیایی، «علی شحته ابو عفش» مدیر مرکز آزادی رسانه‌های دوحه، «نزییه عادل دروزه» خبرنگار خبرگزاری AP و حالا «شیرین ابو عاقله» خبرنگار خبرگزاری الجزیره اشاره کنیم که در حد فاصل سال‌های ۲۰۰۳ میلادی تا سال جاری به شهادت رسیده‌اند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار