رئیس مجلس لبنان:

ائتلاف جنبش امل و حزب الله به استواری کوه است

نبیه بری گفت: اگر مذاکرات ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی ظرف یک ماه آینده به نتیجه نرسد، لبنان حفاری در آب‌های ساحلی خود را آغاز خواهد کرد.
کد خبر: ۵۲۱۷۹۲
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۸:۳۲ - 11May 2022

ائتلاف جنبش امل و حزب الله به استواری کوه استبه گزارش گروه بین الملل دفاع‌پرس به نقل از الشرق الاوسط، نبیه بری رئیس پارلمان لبنان درباره انتخابات پارلمان این کشور و ترسیم مرز دریایی و ائتلاف میان جنبش امل و حزب الله موضع گیری کرد.

رئیس مجلس لبنان اعلام کرد: اگر مذاکرات ترسیم مرزهای آبی با رژیم صهیونیستی ظرف یک ماه آینده به نتیجه نرسد، لبنان حفاری را در آب‌های ساحلی خود آغاز خواهد کرد.

رئیس مجلس لبنان تأکید کرد: توافق چارچوبی که با امریکایی‌ها به آن رسیده تنها سازوکار مناسب برای ترسیم مرزها و امکان دادن به لبنان برای بهره‌برداری از منابعش به دور از عقب‌نشینی یا عادی‌سازی روابط است.

وی گفت: لبنان بر اساس این توافق آماده ازسرگیری مذاکرات در هر لحظه است و افزود که توپ در زمین طرف‌های واسطه است اما قرار نیست لبنان تا ابد منتظر بماند.

بری افزود: فرصت پیش رو حداکثر یک ماه است و بعد از آن لبنان بی هیچ تردیدی حفاری را آغاز می‌کند.

رئیس مجلس لبنان در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع انتخابات نیز پرداخت و ادامه داد: برخی در ماه‌های گذشته در خطابه‌های انتخاباتی خود سراغ ایجاد تنش‌های مذهبی و طایفه‌ای رفته‌اند و جنبش امل و تاریخ و دستاوردهای آن را زیر سؤال می‌برند.

وی گفت: ائتلاف امل و حزب الله یک ائتلاف طایفه‌ای برای تقویت یک طایفه علیه دیگر طوایف لبنانی و انتخابی برای تحقق اکثریت پارلمانی نیست بلکه ائتلافی به استواری کوه است.

بری از مقاومت به عنوان نیاز ملی مبرم در کنار ارتش برای حمایت لبنان و ایجاد بازدارندگی در برابر رژیم صهیونیستی نام برد و خواستار مشارکت گسترده در انتخابات لبنان شد.

انتخابات مجلس لبنان قرار است در ۱۵ مه برگزار شود.

انتهای پیام/ 231

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار