با حضور جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش؛

یادواره شهید «مرتضی زرهرن» و ۱۴۱ شهید ارتشی شیروان برگزار شد

یادواره سرهنگ تکاور شهید «مرتضی زرهرن» و ۱۴۱ شهید گلگون‌کفن ارتش در شیروان، با حضور امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۱۸۹۱
تاریخ انتشار: ۲۲ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۱ - 12May 2022

خانواده شهدای مدافع حرم برکت سفره انقلاب هستندبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از بجنورد، یادواره سرهنگ تکاور شهید «مرتضی زرهرن» و ۱۴۱ شهید گلگون‌کفن ارتش در شیروان، با حضور امیر سرتیپ «نوذر نعمتی» جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش، امیر سرتیپ «رضا آذریان» فرمانده قرارگاه منطقه شمال‌شرق کشور، «محمدرضا حسین نژاد» استاندار خراسان شمالی و «رضا نوری» نماینده ولی‌فقیه در استان، به‌همراه جمع کثیری از خانواده معظم شهدا، در جوار مزار مطهر این شهید والامقام در شیروان برگزار شد.

جانشین فرمانده نیروی زمینی ارتش در این مراسم اظهار داشت: خانواده شهدای مدافع حرم برکت سفره انقلاب اسلامی هستند و با تأسی از سیره و منش شهدا، می‌توان در مقابل هر قدرت متجاوز به کشور و حریم ولایت ایستاد.

وی افزود: شما خانواده‌های شهدای دفاع مقدس و مدافع حرم برکت سفره انقلاب هستید؛ زیرا نعمت آزادی و سربلندی را برای ما به ارمغان آوردید.

امیر «نعمتی» با اشاره به جایگاه رفیع شهدا، گفت: مسئولان و مردم باید با الگوگیری از سیره زندگی این اسوه‌های ایثار و ازخودگذشتگی، در مسیر اعتلای میهن اسلامی گام بردارند.

وی از صبر و ایستادگی خانواده شهدا به‌ویژه خانواده شهید زرهرن قدردانی کرد و شهدا را سند افتخار کشور دانست.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان شمالی نیز در این مراسم، با بیان این‌که باید تلاش شود سبک زندگی شهدا تبیین شود، اظهار داشت: دشمنان ایران به‌دنبال تبدیل ارزش‌های ما به ضدارزش هستند؛ لذا از ترویج فرهنگ شهدا ناراحت هستند؛ چون فرهنگ شهدا نشأت‌گرفته از فرهنگ عاشوراست و ما موظف هستیم با برگزاری یادواره‌های شهدا، فرهنگ ایثار و شهادت را به نسل جوان انتقال دهیم.

وی خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مشخصه شهدای ایران اسلامی در وفای به عهد، اخلاص‌مداری و صدق در عزم بوده و این‌ها از ممیزات شهدای ایران اسلامی است.

سرهنگ شهید «مرتضی زرهرن» نخستین شهید مدافع حرم ارتش و چهارمین شهید مدافع حرم خراسان شمالی است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار