مروری کوتاه بر زندگی نامه شهید «آقابیگی»

منصور آقابیگی در 3 آذر 1344 در شهرستان سیروان متولد شد و در تاریخ 28 مرداد 1367 به شهادت رسید.
کد خبر: ۵۲۲۳۳۲
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۰۱:۱۲ - 17May 2022

مروری کوتاه بر زندگی نامه شهید «آقابیگی»به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ایلام، «منصور آقابیگی» فرزند نورمحمد در 3 آذر 1344 در روستای حسن گاوی از توابع شهرستان سیروان و در خانواده ای عشایری و مذهبی به دنیا آمد .

وی در سال 1341 در سن 7 سالگی وارد مدرسه ابتدایی زادگاهش شد و تحصیلاتش را تا سال اول متوسطه دنبال کرد و پس از آن در 15 مهر 1353 به خدمت سربازی رفت وتا 15 مهرماه 1355 دوره سربازی را به پایان رساند

«منصور آقابیگی» در سال 1359 در قالب نیروی های مردمی به عنوان بسیجی به خیل رزمندگان اسلام پیوست و مدت دوسال در جبهه خدمت کرد و در سال 61 به عضویت رسمی سپاه درآمد.

حسین منتظری یکی از همرزمان وی درباره­ی خصوصیات رفتاری «آقابیگی» چنین می­‌گوید: «آقابیگی در خانواده‌­ای متدین به دنیا آمد. بسیار مقید به رعایت احکام دینی بود. زمانی که مسئولیت گردان تدارکات سپاه را بر عهده گرفت، برای این­ که در تأمین نیاز واحدهای مختلف سپاه تأخیری رخ ندهد، تا دیر وقت در محل کارش می­ماند و به انجام کارها می­پرداخت. گاهی اوقات شب­ها هم محل کارش را ترک نمی­کرد. هر گاه درخواستی به او ارجاع می­شد، تا وسایل مورد درخواست را تأمین نمی­کرد، آرام نمی­گرفت. در حفظ بیت­المال بسیار کوشا بود و مانع از بین رفتن وسایل و تجهیزات می­شد.»

آقابیگی در عملیات های مختلفی همچون عملیات والفجر 3، نصر 8، عملیات عاشورا و کربلای 5 شرکت کرد ودر عملیات والفجر 3 که به منظور آزادسازی مهران انجام گرفت و در گردان 503 فرمانده گروهان بود که در این عملیات در ناحیه شکم و دست به شدت مجروح شد.

منصور آقابیگی سرانجام در 28 مرداد 1367بر اثر انفجار در منطقه ششدار به شهادت رسید و پیکر پاکش در گلزار شهدا در جوار امام زاده علی صالح به خاک سپرده شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها