رئیس سازمان بسیج جامعه پزشکی استان فارس خبر داد؛

اجرای طرح درمانگاه‌‍‌های جهادی برای اولین بار در فارس

«صمصام» گفت: در راستای ارائه خدمات درمانی به محرومان، طرح درمانگاه‌‍‌های جهادی برای اولین بار در فارس اجرا می‌شود.
کد خبر: ۵۲۲۴۹۰
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۰ - 15May 2022

اجرای طرح درمانگاه‌‍‌های جهادی برای اولین بار در فارس

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، سرهنگ پاسدار «حسین صمصام»، رییس بسیج جامعه پزشکی استان فارس امروز در نشست خبری با اشاره به اجرای طرح درمانگاه‌‍‌های جهادی برای اولین بار در کشور  و در استان فارس گفت: در این درمانگاه‌‌ها انواع خدمات تخصصی پزشکی و دندانپزشکی ارائه خواهد شد.

وی درخصوص طرح درمانگاه‌ جهادی گفت: بر اساس این طرح درمانگاه‌های تخصصی و فوق تخصصی در روز تعطیل تبدیل به درمانگاه جهادی می‌شوند تا کار درمان و ویزیت نیازمندان محروم انجام شود.

وی افزود: این طرح دوبار انجام شده و به مناسبت ارتحال حضرت امام (ره) نیز اجرا خواهد شد که استمرار خدمات‌رسانی در حوزه بهداشت دهان و دندان یکی از اهداف این سازمان است. راه‌اندازی پارک سلامت و بهداشت دهان و دندان از دیگر برنامه‌های بسیج است و پارک شقایق شیراز با 12 یونیت دندانپزشکی یکی از مراکز اصلی این سازمان خواهد بود که توسط خیرین تجهیز شده است.

صمصام افزود: از زمان تشکیل قرارگاه محرومیت‌زدایی در استان با تفکر بسیجی و کار جهادی خدمات درمانی یکی از دغدغه‌های جهادگران و مطالبات مردم به ویژه در مناطق محروم بود و در همین خصوص بسیج جامعه پزشکی برنامه جامع و مستمری جهت ارایه خدمات درمانی به مناطق محروم تدوین کرد.

وی افزود: تشکیل 45 کانون بسیج جامعه پزشکی در مراکز درمانی با محوریت مساجد در همین راستا صورت گرفت که خدمات محرومیت‌زدایی را توسط جهادگران و در قالب اردوها و تیم‌های جهادی به مردم مناطق محروم ارائه خواهد داد. جامعه هدف ما محرومین شامل مددجویان کمیته امداد، بهزیستی و سپس محرومینی است که تحت پوشش نهاد خاصی نیستند که برای تحقق این اهداف دستگاههای مانند کمیته امداد، بهزیستی و اوقاف پای کار آمده‌اند.

وی در پایان گفت: این افراد با مراجعه به مراکز درمانی، خدمات سلامتی و بهداشتی دریافت می‌کنند که غربالگری و خدمات سطح یک این افراد تحت نظارت پزشک خانواده صورت می‌گیرد و برای دریافت خدمات سطح دو به متخصصان ارجاع داده می‌شوند.

انتهای پیام/ س

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار