در قزوین؛

آئین جشن تکلیف دختران برگزار شد

آئین جشن تکلیف ویژه دختران در روستای باورس، (استان قزوین) به همت مرکز نیکوکاری بسیج ادارات استان قزوین و طفلان مسلم برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۲۶۱۴
تاریخ انتشار: ۲۵ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۳ - 15May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از قزوین، آئین جشن تکلیف دینی ویژه دختران در روستای باورس (استان قزوین)، به همت مرکز نیکوکاری بسیج ادارات استان قزوین و کانون خادمیاران طفلان مسلم صبح امروز (یکشنبه) با حضور امام جمعه شهر محمدیه و مسئولان استانی برگزار شد.

در این جشن مرکز نیکوکاری بسیج ادارات استان قزوین با تهیه چادر و سجاده به ارزش پنج میلیون تومان و تهیه 60 کتاب داستان از طرف اداره کل کتابخانه استان قزوین صورت گرفت.

نماز با حضور 40 دانش آموز و خانواده آنها و با حضور مسئولان شهری و محلی برگزار شد.

این برنامه جشن تکلیف با شور و حال خاصی آغاز شد و دختران هر کدام نگاه خود از از تکلیف و روز تکلیف را گفتند.

حجت الاسلام «بها الدین آقا حسینی»  امام جمعه شهر محمدیه اظهار داشت: امام حسن مجتبی (ع) دو بار تمام اموال خود را تقدیم فقرا کرد و به همین دلیل کریم اهل بیت بودند و باید در روز تکلیف یاد ائمه را زنده نگه داریم.

وی افزود: روز تکلیف روز مهمی برای شما دختران است و از امروز تکلیف می‌شوید دستورات خود را از جمله نماز و روزه انجام دهید و به خدا بیشتر از قبل نزدیک می‌شوید.

وی ادامه داد: امروز که جشن تکلیف را برای شما گرفتند به مقامی رسیدید که با خداوند با نماز و قرآن حرف بزنید.

 امام جمعه شهر محمدیه گفت: باید یک خسته نباشید اساسی به معلمان ابتدایی گفت، یک دوره تلاش کردم معلم قرآن ابتدایی باشم اما صبر زیادی می‌خواهد و باید به همه این افراد خسته نباشید جدی گفت.

در پایان این مراسم سوگندنامه‌ای برای روز تکلیف توسط کودکان به صورت گروهی خوانده شد.

 انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها