فتح خرمشهر؛ فتح خون/

همزمان با مراسم سالروز فتح خرمشهر کنگره شهدای ورزشکار فارس برگزار می‌شود

سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر فارس همزمان با ایام گرامیداشت آزادسازی خرمشهر، کنگره شهدای ورزشکار فارس را برگزار می‌کند.
کد خبر: ۵۲۳۰۳۱
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۱ - 17May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، «شکرالله مسکویی» رییس سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر فارس با اشاره به برنامه‌های صورت گرفته در این سازمان در ماه‌های اخیر اظهار داشت: یادواره شهدای ورزشکار همزمان با سالروز فتح خرمشهر برگزار می‌شود.

مسکویی با اشاره به برگزاری رزمایش جهادگران فاطمی همزمان با سالروز تشکیل سازمان بسیج سازندگی توسط گ روه‌های جهادی بسیج ورزشکاران استان در هفته‌ اخیر گفت: اهدای کمک‌های مؤمنانه و تهیه و توزیع 350 بسته معیشتی میان خانواده‌های نیازمند جامعه ورزشی در سطح استان و استقبال از قهرمانان ورزشی در مسابقات ناشنوایان جهان از جمله فعالیت‌های انجام شده توسط این سازمان در ماه‌های اخیر در راستای تکریم مرام ورزشی و گرامیداشت ورزشکاران است.

مسکویی در خصوص برنامه‌های این سازمان جهت پاسداشت هفته پهلوانی نیز گفت: سرکشی و بازدید از خانواده‌های شهدای ورزشکار، دیدار با پیشکسوتان ورزشی استان، اجرای برنامه‌ها در گود زورخانه‌های شیراز و شهرستان‌ها از جمله مهمترین برنامه‌های پیش‌بینی شده سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر فارس در هفته پهلوانی است تا فرهنگ و منش پهلوانی بیش از پیش تکریم شود.

مسوول سازمان بسیج ورزشکاران سپاه فجر فارس افزود: اجرای برنامه مشترک با هیئت‌های کبدی، کونگ‌فو، کشتی، زورخانه‌ای و کاراته با متولی‌گری کانون ناحیه ثارالله شیراز، از دیگر برنامه های پیش بینی شده توسط این سازمان در روز چهارشنبه است.

مسکویی در خصوص توقع خود از مسوولین نیز گفت: توقع داریم که اداره کل ورزش و جوانان با جدیت پیگیر تقویت و تکریم مرام و فرهنگ پهلوانی در همه رشته‌های ورزشی باشد.

وی با تاکید بر تقویت مرام پهلوانی و فتوت و جوانمردی در ورزشکاران، تصریح کرد: برگزاری یادواره شهدای ورزشکار در ایام سالروز آزادسازی خرمشهر از مهمترین برنامه‌های آتی این سازمان است.

در تقویم رسمی ایران روز 17 شوال برابر با سالروز نبرد جوانمردانه و دلیرانه حضرت علی (ع) در غزوه خندق با عمروعبدود به عنوان روز ترویج فرهنگ پهلوانی نامگذاری شده و بنا بر مصوبه وزارت ورزش و جوانان برنامه‌های این آیین در قالب هفته پهلوانی برگزار می‌شود.

انتهای پیام/س

نظر شما
پربیننده ها