یادواره شهدای عشایر استان همدان برگزار شد

یادواره ۶۸ شهید عشایری استان همدان به میزبانی شهرستان تویسرکان برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۳۰۸۵
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۸ - 17May 2022

یادواره شهدای عشایر استان همدان برگزار شدبه گزارش دفاع‌پرس از همدان، «مجید صفدریان» مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان همدان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، عشایر را منبع غیرت، همت، شجاعت، مردانگی و ایثار دانست و اظهار داشت: امام خمینی (ره) همواره عشایر را ذخایر واقعی انقلاب و نظام اسلامی ایران می‌دانستند و به آن تاکید داشتند.

وی با اشاره به اینکه هر کجا که انقلاب اسلامی ما نیاز به ایثار و فداکاری داشته عشایر همراه انقلاب بودند و در کنار آن ایستادند، یادآور شد: عشایر ما قهرمانانه امام خود را در تمامی عرصه‌ها یاری کردند.

صفدریان در ادامه به اهداف برگزاری یادواره اشاره و عنوان کرد: ترویج فرهنگ ایثار، شهادت و گذشت در جامعه، حفظ ارزش‌ها و باور‌های دینی به ویژه برای نسل نوجوان و جوان را در پی دارد.

وی بیان داشت: ما معتقدیم آنچه دشمنان ما را به زوال کشانده و به ما قدرت و منزلت داده، در سایه اسلام، تدابیر مقام معظم رهبری و به برکت همین شهدا به دست آمده است.

شهدا پیشتازان عرصه جهاد هستند

حجت‌الاسلام «مرتضی موحدی» امام جمعه تویسرکان نیز با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا با بیان اینکه اگر انسان در عرصه جهاد کوتاهی کند عواقب شومی در انتظارش خواهد بود، گفت: کسی که جهاد را ترک کند در نزد خداوند خار شده و معیشت وی نیز دچار مشکل و دین آن نیز از بین می‌رود.

وی اظهار داشت: جهاد عرصه‌ای برای شکوفایی معیشت، اقتصاد و تحکیم مبانی دین است.

امام جمعه تویسرکان تصریح کرد: شهدای گرانقدر پیشتازان عرصه جهاد هستند و این عزیزان به قدری در این عرصه خوش درخشیدند که خداوند متعال از چنین معامله‌ای که شهدا با خداوند انجام داده اند در قرآن کریم تبریک می‌گوید.

حجت‌الاسلام موحدی در پایان با بیان اینکه به برکت خون شهدا عزت پیدا کرده ایم عنوان کرد: به برکت خون شهدا استکبار روز به روز ذلیل شده است.

سردار «مهدی صدیق»  از فرماندهان دفاع مقدس نیز در این یادواره با بیان اینکه قطعا ما در این مراسم معنوی با دعوت شهدا در این برنامه حضور پیدا کردیم، گفت: شهیدان انقلاب اسلامی با تاسی گرفتن از شهدای عاشورا حافظ ارزش‌های اسلامی بودند و حال وظیفه‌ی ماست که با پیروی از راه شهدا و سرور و سالار شهیدان امام حسین (ع) در این راه گام برداریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار