امام جمعه تربت حیدریه:

نخبگان ظرفیت‌های بالقوه کشور را به فعلیت برسانند

حجت‌الاسلام «عصمتی» گفت: نظام مقدس جمهوری اسلامی پتانسیل‌ها و ظرفیت‌های بالقوه‌ای دارند که باید جوانان نخبه و خوش‌فکر کشور آن را به فعلیت برسانند.
کد خبر: ۵۲۳۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۷ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۱:۱۱ - 17May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از تربت حیدریه، حجت‌الاسلام «محمدرضا عصمتی» امام جمعه تربت حیدریه امروز در مراسم چهلمین روز شهادت حجج‌اسلام اصلانی و دارایی در جمع دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان و طلاب حوزه‌های علمیه اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی و جوانان خوش‌فکر این مرز‌و‌بوم و مسئولان فرهنگی شایسته و لایق از زمینه فراهم شده استفاده و همه قابلیت‌ها را به فعلیت تبدیل کنند.

وی تصریح کرد: قدر و منزلت معلم فراوان است، منتهی این منزلت را ابتدا معلم و اساتید باید رعایت کنند که به فرموده امیرالمومنین (ع) در جهالت انسان همین بس که قدر و منزلت و ارزش خود را نشناسد، لذا اگر ارزش خود را بشناسیم در برابر هر چیزی سر تعظیم فرود نمی‌آوریم و به آسانی معامله نخواهیم کرد.

رئیس حوزه علمیه مرحوم هراتی گفت: تعلیم و تربیت دو بالی است که انسان را به سعادت می‌رساند، لذا تعلیم و تربیت یا تزکیه نباید از هم جدا شوند و هیچکدام هم بر دیگری تقدم ندارد و فقط در تقدم رتبی، تزکیه مقدم است، اما کسی که تعلیم می‌دهد همچنان باید تزکیه هم داشته باشد.

وی بیان کرد: معلم باید خود را تکریم کند، به این گونه که لحظه به لحظه رشد علمی داشته باشد و هیچگاه در حرکت خود توقف نداشته و هر روز نیز نوآوری داشته باشد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار