خالد مشعل:

اجازه یهودی‌سازی مسجدالاقصی را به اشغالگران نخواهیم داد

رئیس جنبش حماس در خارج فلسطین گفت: مسجدالاقصی یک مکان دینی کاملا اسلامی است و ملت فلسطین اجازه یهودی سازی آن را نخواهند داد.
کد خبر: ۵۲۳۱۵۳
تاریخ انتشار: ۲۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۵۱ - 18May 2022

اجازه یهودی سازی مسجدالاقصی را به اشغالگران نخواهیم دادبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از فلسطین الیوم، «خالد مشعل» رئیس جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) اظهار داشت: ملت فلسطین اجازه یهودی سازی مسجدالاقصی یا تقسیم و تخریب آن و هرگونه اعمال حاکمیت دینی و سیاسی از سوی اشغالگران را نخواهد داد.

خالد مشعل در گفت‌وگو با الاقصی گفت: طرح‌های صهیونیست‌ها همچنان پابرجاست و به ملت عظیم فلسطین هشدار می‌دهم که نبرد هنوز تمام نشده است و انتظار می‌رود صهیونیست‌ها در مناسبت‌های آینده باز هم به مسجدالاقصی یورش ببرند.

وی تاکید کرد: دشمن چنین فکر می‌کرد که ممانعت از تمام اشکال مقاومت مسلحانه در کرانه باختری زمینه را برای ادامه شهرک سازی و بلعیدن اراضی و سیطره بر مسجدالاقصی مهیا خواهد کرد.

مشعل تصریح کرد: دشمن در مرحله گذشته می‌خواست با طرح تقسیم زمانی و مکانی مسجدالاقصی حاکمیت دینی بر این مکان را در اختیار بگیرد.

وی افزود: اصطلاحی که اشغالگران ترویج داده و برخی از سیاستمداران اروپایی درباره آزادی دسترسی به اماکن عبادتی از آن استفاده می‌کنند اصطلاحی گمراه کننده است چرا که مسجدالاقصی یک مکان دینی کاملاً اسلامی است و صهیونیست‌ها حقی در آن ندارند.

خالد مشعل همچنین گفت که نبرد شمشیر قدس نقطه عطفی را در تاریخ مبارزات فلسطین تشکیل می‌دهد.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار