نماینده ولی فقیه در مازندران:

تقویت اخلاق و معنویات در محیط کار و کارگری ضرورت دارد

«محمدی لائینی» با بیان اینکه محیط کار و تولید یک عبادتگاه است، گفت: بسیجیان باید به فضای تقدس، تنزه، نورانیت و معنویت این محیط و عبادتگاه توجه کنند.
کد خبر: ۵۲۳۴۳۴
تاریخ انتشار: ۲۹ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۳:۵۸ - 19May 2022

تقویت اخلاق و اعتقادات در بسیج کارگری ضرورت داردبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه در مازندران امروز در دیدار با مسئول سازمان بسیج کارگران و کارخانجات کشور با بیان اینکه کار و کارگر محترم و مقدس است، اظهار داشت: به تبع مقدس بودن کار و کارگر، هر فعالیتی که در این حوزه برای بهبود کار، فضای کسب و کار، تعالی فرهنگی، اخلاقی و معنوی کارگران، رشد صنایع و تولیدات و کیفیت و کمیت آن و دانش بنیان شدن صنایع کمک می‌کند محترم و مقدس است.

وی افزود: محیط کار و تولید یک عبادتگاه است و بسیجیان باید ضمن تلاش، به فضای تقدس و تنزه و نورانیت و معنویت این محیط و عبادتگاه توجه کنند.

محمدی لائینی با بیان اینکه فلسفه حضور بسیج در هر حوزه‌ای تقویت مسئولیت خاص آن حوزه و تقویت فرهنگ و اخلاق و ارزش‌های دینی و اسلامی در آن فضا است، گفت: بسیج کارگری هم باید در فکر تقویت، رشد کار و تولید و اصلاح شرایط کار باشد و ارزش‌های شهدا و انقلاب و نظام را در آن محیط پر رنگ کند و به سلامت محیط توجه کند.

امام جمعه ساری با بیان اینکه در شرایط کنونی و با توجه به جراحی اقتصادی دولت، بسیج کارگری باید از مفاسد در محیط کار جلوگیری کند، بیان داشت: بسیج باید فرهنگ ارزشمند را تقویت و توسعه بدهد و هم مواظب خودشان باشند و هم در حوزه معنویت تأثیرگذار باشند و تحت تاثیر ساخت و پاختها قرار نگیرند.

وی با اشاره به اینکه برخی از کارخانجات در گذشته از چرخه تولید عمدا خارج شدند و دچار مفاسد شدند و تبعیض‌های نادرست در حق کارگران داشتند و سوء استفاده‌ها شد، تصریح کرد: بسیجیان نباید اجازه بدهند واحدهای تولیدی و کارگری به تعطیلی کشیده شوند و بسیج به وظایف خود درست عمل کند و چشم بینای نظام در محیط باشد و گزارش درست از آن فضا بدهد و با سوءاستفاده‌ها و مشکلات عمدی برخورد کند.

محمدی لائینی با عنوان اینکه بسیاری از کارگزاران، سرمایه گزاران و صاحبان سرمایه و تولیدی‌ها در مازندران جهاد می‌کنند تا چرخه تولید در کشور فعال باشد، ادامه داد: کسی که در میدان است، جهاد می‌کند و باید عقبه تدارکاتی پشتیبانی کند نه اینکه چوب لای چرخ بگذارد و باید موانع را بردارند و با شبکه‌های نفوذی برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه کسانی در گذشته صنایع نساجی و صنعت چای را به ناحق و عمدا به زمین زدند، افزود: مازندران از نظر صنایع تبدیلی فقیر است و بسیج در این زمینه باید توجهاتی به حوزه صنایع تولیدی و مادر در استان داشته باشد و کمک کند.

محمدی لائینی با بیان اینکه شعار سال، راهبرد است و همه باید برای تحقق آن تولید را دانش بنیان کنیم، گفت: بسیج باید به مسئولین کمک کند تا به سمت دانش بنیان برویم.

امام جمعه ساری اضافه کرد: شرایط محیطی گاها آلوده است و حفظ نفس و اشتهای نفس دشوار است و باید بسیج هم خودش را حفظ کند و هم محیط را و باید شرایط تقوایی، اخلاقی و اعتقادات در بسیج تقویت بشود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار