مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان مازندران:

بسیج کارگری سپاه کربلا به دنبال حمایت از کار و تولید داخلی است

«حسینیان» از تشکیل شورای خانواده با هدف تحکیم بنیان خانواده در جامعه کارگری خبر داد و گفت:‌ بسیج کارگری سپاه کربلا با طرح شهید برونسی به دنبال حمایت از کار و تولید داخلی است.
کد خبر: ۵۱۹۳۲۸
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۳:۲۸ - 28April 2022

بسیج کارگری سپاه کربلا به دنبال حمایت از کار و تولید داخلی استبه گزارش دفاع‌پرس از ساری، «سیدجواد حسینیان» مسئول سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان مازندران امروز در نشست با آیت الله «محمدباقر محمدی لائینی» نماینده ولی فقیه درمازندران که به مناسبت هفته کار و کارگر برگزار شد، ضمن گرامیداشت یاد و نام شهدای جامعه کارگری و بزرگداشت نام شهید «نوروزعلی یزدانخواه» از خانواده ۵ شهید که شهید شاخص جامعه کارگری کشور است، اظهار داشت: رهبر انقلاب اسلامی اردیبهشت سال گذشته در سخنان زنده تلویزیونی خطاب به ملت بزرگ ایران با تشریح جایگاه مهم کارگران در پیشرفت کشور، با اشاره به شعار سال و موضوع پشتیبانی از تولید، خاطرنشان کردند: یکی از انواع پشتیبانی از تولید، حمایت از کارگران است، زیرا کارگر فعال و با نشاط، ثروت ملی ایجاد می‌کند که در نهایت زمینه‌ساز آبرو، اقتدار و استقلال کشور خواهد بود.

وی افزود: حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با تأکید بر اینکه حمایت از کارگر فقط افزایش پایه حقوقی متناسب با افزایش تورم نیست، افزودند: ارتقای سطح مهارت آموزی و تخصص کارگران، توجه به بیمه و بهداشت و درمان آنان، امنیت شغلی، برنامه‌ریزی برای مسکن کارگران و ایجاد روابط عادلانه میان کارگر، کارآفرین و دولت ابعاد دیگر موضوع حمایت از کارگر است.

این مسئول با بیان اینکه قدرشناسی از کارگران همان ایجاد امنیت شغلی برای این قشر است، گفت: مشکلات حوزه تولید و مجموعه‌های صنعتی در ۱۶بند از جمله تامین نقدینگی، عدم امکان مبادلات ارزی و مالی با شرکای خارجی، بدهی‌های معوق به بانک‌ها، اشکالات مالیاتی، قوانین دست و پاگیر و بروکراسی اداری، مشکلات و فرسودگی ناوگان حمل و نقل بنادر و جاده‌ها، افزایش بی‌رویه قیمت مواد اولیه، مشکلات گمرکی و هزینه چند برابری خرید، تغییرات نرخ ارز، رکورد بازار و تغییرات آنی قیمت و عدم وجود خریدار، دخالت سیاسیون و ایجاد فضای سیاسی در مراکز تولیدی و... احصاء شده است.

حسینیان با بیان اینکه سال گذشته از  ۳۲۰ مجموعه تولیدی بازدید به عمل آمده است، افزود: از این تعداد ۱۶۰مجموعه دارای مشکل اساسی بودند که ۳۶ مورد از این مشکلات با استفاده از ظرفیت سپاه کربلا و  سازمان بسیج کارگری و کارخانجات کشور مرتفع شد.

وی با بیان اینکه نبود یک سامانه برخط در حوزه تولید موجب می‌شود که تولیدکنندگان برای ادامه کار حتی از وجود مواد اولیه در کارگاه کنار دست خود بی‌خبر باشند، گفت: همانند مشکل صنایع چوب و کاغذ مازندران که برای تامین مواد اولیه به چالش خورده بود و بخشی از چوب دربند پوسیده بود.

حسینیان به قوانین دست و پاگیر دریافت مجوز‌های ایجاد اشتغال در کشور و به ویژه استان مازندران اشاره و بیان کرد: سال گذشته یک سرمایه گذار به جهت وجود این مشکلات سرمایه خود را به کشور قطر برده است.

وی به عدم دانش بنیان بودن غالب مراکز تولیدی استان اشاره کرد و گفت: تلاش داریم در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری شرکت‌های تولیدی دانش بنیان به روند تولید بپردازند و تحریم‌ها این کارخانجات را از پای درنیاورد.

حسینیان به وجود فساد در حوزه تولید و صنایع از جمله داروسازی اشاره کرد و افزود: در استان مازندران عده‌ای در حوزه داروسازی کارشکنی می‌کنند که باید برخورد شود.

وی از تشکیل کارگروه فکری با حضور جمع نخبگانی هیات اندیشه ورز خبر داد و گفت: تشکیل قرارگاه رفع موانع و حل مشکلات در قالب طرح شهید کریمی نیز در دستور کار بوده است.

حسینیان ادامه داد: ایجاد امید و انگیزه با برگزاری کلاس‌های مختلف و جشنواره‌های ورزشی در بین کارگران نیز مورد توجه بوده است.

وی گفت: در راستای بالا بردن سواد رسانه‌ای جامعه کارگری و رصد فعالیت این قشر با تشکیل قرارگاه سایبری نیز فعالیت‌هایی انجام شد.

حسینیان از تشکیل شورای خانواده با حضور ۱۰نفر از خواهران با هدف تحکیم بنیان خانواده در جامعه کارگری خبر داد و افزود:‌ بسیج کارگری سپاه کربلا با طرح شهید برونسی به دنبال حمایت از کار و تولید داخلی است.

وی از رصد اطلاعاتی فعالیت منافقین در قالب جنبش‌های کارگری خبر داد و گفت: تشکیل حلقات صالحین، ایجاد ۱۱۰پایگاه بسیج و ۲۲ پایگاه مقاومت و جذب ۱۰هزار کارگر در بسیج و ... از دیگر اقدامات سازمان بسیج کارگری و کارخانجات استان مازندران است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار