نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

«الگوبرداری، مانع‌زدایی و امیدآفرینی» موجب تحقق شعار سال خواهد شد

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: «الگوبرداری، مانع‌زدایی و امیدآفرینی» مایه تحقق شعار سال خواهد شد و با پیگیری مشکلات می‌توان موانع پیش‌روی پروژه‌ها و واحدهای تولیدی را برداشت.
کد خبر: ۵۱۹۲۱۴
تاریخ انتشار: ۰۸ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ - 28April 2022

«الگوبرداری، مانع‌زدایی و امیدآفرینی» موجب تحقق شعار سال خواهد شدبه گزارش دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان امروز به مناسبت هفته کار و کارگر از بخش‌های مختلف و خطوط تولید شرکت تراکتورسازی کردستان بازدید و از نزدیک با روند فعالیت این واحد تولیدی آشنا و با کارگران به گفت‌وگو پرداخت.

وی با بیان اینکه امروز با افتخار برای عرض سلام، ادب، احترام و قدردانی از زحمات کارگران و زحمتکشان این کارخانه خدمت رسیده‌ام نه مانور رسانه‌ای، افزود: در جریان این بازدید از تلاش عزیزان، کار شایسته و نحوه تولید این واحد تولیدی لذت بردیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان روند تولید و صادرات این واحد تولیدی را قابل تقدیر و مایه امید خواند و در توصیف جایگاه و زحمات کارگران گفت: رسول اکرم(ص) فرموده الکادُّ عَلى عِیالِهِ مِن حَلالٍ کَالمُجاهِدِ فی سَبیلِ اللّه؛ آن که خانواده خویش را از حلال روزى مى‌دهد، مانند مجاهدِ در راه خدا است.

وی با بیان اینکه کارگران و تلاشگران این واحد تولیدی برای خود و خانواده‌هایشان تلاش و روزی حلال کسب می‌کنند، افزود: کارگران همانند مجاهد فی سبیل الله هستند.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی میزان تولید در این واحد تولیدی و رضایت کارگران از حقوق و مزایاهایشان را مایه امیدواری دانست و عنوان کرد: این واحد تولیدی و کارهای اینچنینی، کار را از سطح شعار به مرحله عمل کشانده است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان خاطرنشان کرد: گاهی اوقات برخی افراد در فضای مجازی بر طبل ناامیدی کوبیده در حالی‌که اگر وارد چنین واحدهای تولیدی شوند و نحوه تولیدات را ببینند دیگر مردم را ناامید نخواهند کرد.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آمارهای موجود تراکتورسازی کردستان از سال 94 تاکنون با افزایش تولید مواجه بوده است، ادامه داد: حضور در این مکان آبرومند برای بنده افتخار و امیدآفرین است.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان با تأکید بر اینکه شرکت‌های دیگر از این واحد تولیدی الگوبرداری کنند، ابراز داشت: گرچه امسال شعار سال «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» است، اما متأسفانه هنوز در تحقق شعارهای سال قبل دچار مشکل هستیم و باید با «مانع‌زدایی و تلاش جهادی»، موانع پیش‌روی تولید را برداریم.

حجت‌الاسلام والمسلمین پورذهبی با انتقاد از اینکه چرا باید نساجی کردستان با آن همه ظرفیت، بعد از چند سال همچنان تعطیل و مشکلاتش حل نشده باشد؟ یادآور شد: با پیگیری مشکلات می‌توان موانع پیش‌روی پروژه‌ها و واحدهای تولیدی را برداشت، لذا می‌طلبد که همه با هم در این راستا کمک کنیم.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان ابراز داشت: «الگوبرداری، مانع‌زدایی و امیدآفرینی» مایه تحقق شعار سال خواهد شد.

نقش بسیج کارگری در تحقق شعار سال

«فرزاد پیشکاری» مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان نیز در این بازدید با تبریک هفته کار و کارگر به همه فعالان این عرصه اظهار داشت: رهبر معظم انقلاب در طول سالیان اخیر همواره بر تقویت رونق تولید و مانع‌زدایی و اشتغال تأکید فرموده و این فرمایشات حکایت از آن داشته که دشمنان دنبال نابودی اقتصاد کشور هستند که معظم‌له با تدبیر و انتخاب شعار سال‌ها، همه توطئه‌های آنان را خنثی کرده است.

وی با تأکید بر اینکه باید با تلاش و کوشش جایگاه نظام را روز به روز ارتقا داده که بخشی از آن هم با دستان کارگران زحمتکش محقق خواهد شد، گفت: خوشبختانه دولت عدالت‌محور و مردمی سیزدهم از ابتدای فعالیت دنبال بهبود وضعیت معیشت کارگران بوده و امسال در این راستا دستمزد کارگران 57 درصد افزایش یافت‌.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کردستان بیان کرد: بسیج کارگری در توسعه عرصه‌های مختلف تلاش و تأثیرگذار بوده و امیدواریم امسال نیز کارگران بیش از پیش برای تحقق شعار سال تلاش کنند.

لزوم حمایت و تقویت واحدهای تولیدی

«یوسف دادگر» مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان نیز در این بازدید امروز شرکت تراکتورسازی کردستان مزین به قدوم مبارک نماینده ولی فقیه در کردستان شده و قطعاً این حضور مایه امید و دلگرمی سربازان ولایت در این سنگر شده است، اظهار کرد: کارگران تراکتورسازی کردستان امسال بیشتر از گذشته برای تحقق شعار سال تلاش کرده و همانند همیشه در سنگر تولید لباس خدمت به مردم را از تن خود بیرون نخواهند آورد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1394 میزان تولید تراکتور در این کارخانه 1825 دستگاه بوده که در سال گذشته به 3484 دستگاه رسیده و این بیانگر افزایش صد درصدی تولید است، افزود: این افزایش تولید و خودکفایی در راستای تحقق دغدغه رهبر معظم انقلاب بوده است.

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان با یادآوری اینکه در سال 1394 فروش 1596 دستگاه بوده که در سال گذشته به 3447 رسیده است، خاطرنشان کرد: از این تعداد 1000 دستگاه به کشور عراق صادر شده است.

وی بیان کرد: تراکتورسازی کردستان علاوه‌بر تولید، در سوددهی شرکت نیز رشد صعودی و قابل توجه‌ای داشته به طوری‌که از 490میلیون تومان در سال 94 به 22میلیارد در سال 1400 رسیده است.

دادگر از افزایش سرانه مونتاژ از 15 دستگاه به 33 دستگاه در سال گذشته خبر داد و اعلام کرد: هم‌اکنون ماهانه 17دستگاه تراکتور در کردستان تولید شده که هر دستگاه با 200میلیون تومان به فروش می‌رسد. خوشبختانه هم‌اکنون نیز خط تولید نسبت به سالیان گذشته ارتقا پیدا کرده است

مدیرعامل شرکت تراکتورسازی کردستان با یادآوری اینکه واحدهای تولیدی نیازمند تقویت و حمایت هستند، تأکید کرد: از همه مسئولان استانی انتظار می‌رود برای رونق بیش از پیش تولید، کارگران و فعالان عرصه کار و تولید را همراهی کنند.

تراکتورسازی کردستان یکی از شرکت‌های تراکتورسازی ایران به مرکزیت تبریز و تنها کارخانه تولید تراکتور‌های جفت و تک دیفرانسیل با قدرت 75  اسب بخار است. در هفت شرکت تراکتورسازی ایران تقریباً 5 هزار نفر شاغل هستند که از این تعداد 110 نفر آن به کردستان رسیده است.

در پایان این بازدید از کارگران نمونه استان کردستان تجلیل شد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار