نماینده ولی‌فقیه در کردستان:

«تهذیب و خودسازی» اصل و لازمه طلبگی است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» گفت: «تهذیب و خودسازی» اصل و لازمه طلبگی است و کسی که طلبه باشد اما متخلق و اخلاق عملی نداشته باشد، باید تجدید نظر کرده و مطالب اخلاقی را یادآوری کند.
کد خبر: ۵۱۹۶۴۷
تاریخ انتشار: ۱۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۶ - 30April 2022

«تهذیب و خودسازی» اصل و لازمه طلبگی است

به گزارش دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در کردستان در مراسم افطاری که تحت عنوان «وحدت و مقاومت» با حضور جمعی از مسئولان کشوری و استان و بانوان مبلغ در مجتمع فرهنگی هنری نور سنندج برگزار شد، خطاب به بانوان مبلغ اظهار داشت: سعی کنید حتی اگر مخاطبی ندارید خودتان مطالعه کنید چرا که رسالت خطیر شما به عنوان مبلغه دین بسیار مهم است و نباید از درس و بحث غافل شوید تا بتوانید ارائه دهنده خوبی باشید.

وی بیان کرد: تهذیب، تدریس و تدریب (ممارست و تمرین) سه توصیه‌ای است که انتظار می‌رود بانوان مبلغ در عرصه تبلیغ آن را رعایت کنند.

وی افزود: «تهذیب و خودسازی» اصل و لازمه طلبگی است و کسی که طلبه باشد اما متخلق و اخلاق عملی نداشته باشد، باید تجدید نظر کرده و مطالب اخلاقی را یادآوری کند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با تاکید بر اینکه زنان مبلغ در صورت تدریس، در حوزه کاری خود رشد خواهند کرد، بیان کرد: تدریس؛ مطالعه، پیش مطالعه و آمادگی ذهنی می‌خواهد که در صورت انجام آن مدرس ورزیده‌تر خواهد شد.

حجت‌الاسلام پورذهبی اذعان کرد: مبلغ باید به مسائل روز اشرافیت داشته باشید تا با آگاهی و تسلط بیشتر تبلیغ کنید،  چرا که تبلیغ رسالت پیامبران و انبیای الهی است.

وی با بیان اینکه زنان مبلغ باید داشته‌ها و مطالب درسی‌ را بازگو و تمرین کنند، یادآور شد: گاهی اوقات انسان مخاطبی برای تدریس نداشته اما می‌تواند برای خود مرور کند چراکه غفلت از این مهم، باعث فراموشی می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین پورذهبی در پایان سخنان خود جنایت رژیم صهیونیستی را محکوم کرد و گفت: امیدواریم رژیم صهیونیستی هر چه زودتر نابود و فلسطینیان پیروز میدان شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان نقش تبلیغ در وحدت اسلامی و پیروزی حق بر باطل را بسیار مهم و اثرگذار خواند و گفت: امیدواریم که رژیم غاصب با لطف خداوند متعال منهدم شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار