نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان:

«پیشگیری» اولویت و اساس امر به معروف و نهی از منکر است

حجت‌الاسلام «پورذهبی» پیشگیری را اولویت و اساس امر به معروف و نهی از منکر خواند و گفت: امران به معروف و ناهیان از منکر باید تجلی معروف و دوری از منکرات باشند و شأن و منزلت انسان‌ را رعایت کنند.
کد خبر: ۵۲۱۷۳۶
تاریخ انتشار: ۲۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۶ - 11May 2022

«پیشگیری» اولویت و اساس امر به معروف و نهی از منکر استبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از کردستان، حجت‌الاسلام «عبدالرضا پورذهبی» نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان، امروز (چهارشنبه) در اولین گردهمایی شورای امر به معروف و نهی از منکر مساجد شهرستان سنندج که در مرکز بزرگ این شهر برگزار شد، اظهار داشت: وجود مساجد در استان کردستان ظرفیتی بزرگ برای تقویت فرهنگ اسلامی و کمک به اقشار ضعیف جامعه بوده و منظور از اقامه نماز نیز توجه به مسائل معنوی، اهمیت به فقرا و مسائل اجتماعی، سیاسی و جهان اسلام است.

وی به وجود ۲ هزار ۵۰۰ مسجد در استان کردستان اشاره کرد و افزود: اکثر این مساجد هیئت امنا دارند و امامان جماعت آن با انتخاب هیئت امنا انتخاب می‌شوند که بیشتر آن‌ها در خانه‌های ساده زندگی می‌کنند و از کمترین امکانات برخوردار هستند؛ اما برای رفع مشکلات مردم، از هیچ تلاشی دریغ نمی‌کنند که بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام پورذهبی با بیان اینکه انقلاب اسلامی و مساجد متعلق به مردم است، خاطرنشان کرد: اکنون مساجد و هیأت امنای آن، مردمی است و از این پتانسیل به خوبی می‌توان برای تقویت فرهنگ دینی و اسلامی و رفع بسیاری از مشکلات بهره برد؛ بنابراین از همه مردم به ویژه جوانان دعوت می‌شود برای اقامه نماز در مساجد حضور یابند.

نماینده ولی‌فقیه در استان کردستان به امر به معروف و نهی از منکر اشاره و تصریح کرد: امر به معروف و نهی از منکر یک مسئله درونی، محتوایی و اعتقادی و لازمه آن خودسازی است، کسانی که در این عرصه و در سطح مساجد فعالیت می‌کنند، دنبال رزومه نباشند؛ بلکه امانت‌دار و با اخلاص و جلب اعتماد مردم، کارها را پیش ببرند.

وی پیشگیری را اولویت و اساس امر به معروف و نهی از منکر خواند، تاکید کرد: آمران به معروف و ناهیان از منکر باید تجلی معروف و دوری از منکرات باشند؛ در امر به معروف باید شأن و منزلت انسان‌ها رعایت شود و در صورت مشاهده اشتباهات دیگران، ضمن تذکر، آبروداری کرده و دنبال جذب افراد باشیم؛ چراکه در اسلام آبروی مردم در اولویت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار