دعوت وزیر خارجه هند از امیرعبداللهیان برای سفر به دهلی نو

وزیر خارجه هند از همتای ایرانی برای سفر به این کشور و رایزنی با مقامات هندی دعوت کرد که مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت.
کد خبر: ۵۲۳۶۰۱
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۵ - 20May 2022

دعوت وزیر خارجه هند از امیرعبداللهیان برای سفر به دهلی نوبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه کشورمان صبح امروز (جمعه) با سوبرامانیام جایشانکار وزیر امور خارجه هند درخصوص مهم‌ترین موضوعات در دستورکار روابط دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه‌ای و بین المللی تلفنی گفت‌وگو و رایزنی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان در این گفت‌وگو، با اشاره به مناسبات خوب بین ایران و هند اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران اهمیت ویژه‌ای برای روابط با هند قائل است.

امیرعبداللهیان افزود: همکاری‌های دو کشور در راستای توسعه و گسترش همه جانبه و همچنین تعاملات و رایزنی در مورد مسائل منطقه‌ای و بین المللی از شاخص‌های مناسبات رو به رشد موجود است.

جایشانکار وزیر امور خارجه هند نیز در این گفت‌وگوی تلفنی با اشاره به سطح خوب روابط و همکاری‌ها بین دو کشور ابراز امیدواری کرد این همکاری‌ها و روابط در زمینه‌های گوناگون توسعه و ارتقا پیدا کند.

وزیر امور خارجه هند همچنین از همتای ایرانی دعوت کرد تا برای دیدار و گفت‌وگو و رایزنی نزدیک با مقامات عالیرتبه کشورش به هند سفر کند که مورد استقبال امیرعبداللهیان قرار گرفت.

مناسبات دوجانبه و توسعه مناسبات سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و گردشگری، تحولات افغانستان، یمن، اوکراین و مذاکرات برای لغو تحریم‌ها از جمله موضوعات مورد توجه و رایزنی دو وزیر خارجه بود.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار