گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه هند با امیرعبداللهیان درباره مسائل دوجانبه و تحولات افغانستان

وزیر خارجه هند از گفت‌وگوی تلفنی امروز با همتای ایرانی درباره موضوعات دوجانبه، چشم انداز بندر چابهار، تحولات افغانستان و مذاکرات وین خبر داد.
کد خبر: ۴۹۹۵۹۶
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۴۰۰ - ۲۰:۳۲ - 08January 2022
گفت‌وگوی تلفنی وزیر خارجه هند با امیرعبداللهیان درباره مسائل دوجانبه و تحولات افغانستانبه گزارش گروه اخبار داخلی دفاع‌پرس، «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر خارجه هند امشب (شنبه) در توئیتی از گفت‌وگوی تلفنی‌اش با حسین امیرعبداللهیان خبر داد.
 
وی با بیان این‌که با حسین امیرعبداللهیان وزیر خارجه ایران درباره طیف گسترده‌ای از موضوعات گفت‌وگو کرده است، افزود: در این گفت‌وگو درباره مشکلات مربوط به کووید-۱۹، چالش‌ها در افغانستان، چشم‌انداز بندر چابهار و پیچیدگی‌های موضوع هسته‌ای ایران بحث و تبادل نظر شد.
 
لازم به ذکر است قرار بود حسین امیرعبداللهیان شهریور ماه بنا به دعوت همتای هندی به دهلی نو سفر کند که به دلیل همراهی در سفر حجت‌الاسلام رئیسی رئیس جمهور به تاجیکستان برای شرکت در نشست سران سازمان همکاری شانگهای این سفر به بعد موکول شد. در همین خصوص نیز سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت امور خارجه ۲۲ شهریور ماه در این باره اعلام کرد: سفری به هند در دستورکار بود که به دلیل چندین موضوع مرتبط با هم از جمله سفر رئیس جمهور به تاجیکستان برای شرکت در نشست شانگهای و مقدمات مرتبط با انجام این سفر و همچنین چندین جلسه مهم و فوری مرتبط با موضوعات سیاست خارجی، این هفته امکان انجام این سفر نبود و با رایزنی با دوستان در دهلی نو، این سفر زمانبندی جدیدی خواهد داشت که اعلام خواهم کرد.
 
وزرای خارجه ایران و هند در حاشیه هفتاد و ششمین نشست مجمع عمومی سازمان ملل در نیویورک با یکدیگر ملاقات کردند و وزیر خارجه هند در دیدار با امیرعبداللهیان ضمن دعوت مجدد از همتای ایرانی برای سفر به دهلی نو، آمادگی دولت متبوعش را برای ارسال فوری واکسن‌هایی که به ایران تعهد داده بود اعلام کرد. (اینجا بخوانید)
 
پیش از این نیز دو وزیر خارجه تلفنی گفت‌وگو کرده بودند. «سوبرامانیام جایشانکار» وزیر امور خارجه هند اواسط شهریور ماه در توئیتر در این باره نوشت: «یک تماس تلفنی (برای) تبریک گرم به وزیر خارجه ایران حسین امیرعبداللهیان صورت گرفت. برای تقویت همکاری‌های دو جانبه، توافق شد. بحث‌هایی درباره موضوعات مهم و جدی منطقه‌ای صورت گرفت. از ایران برای تسهیل پروازهای بازگشت ما از افغانستان قدردانی می‌کنیم».
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار