امام جمعه شهر خاوران:

دولت انقلابی زمینه‌ ازدواج جوانان را فراهم کند

حجت‌الاسلام «جعفری» گفت: امروز و در میانه جهاد اقتصادی با دشمن از دولت محترم و انقلابی می‌خواهیم زمینه ازدواج جوانان را بیش از پیش فراهم کند.
کد خبر: ۵۲۳۶۱۵
تاریخ انتشار: ۳۰ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۵ - 20May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از فارس، حجت‌الاسلام «یوسف جعفری» امام جمعه شهر خاوران امروز در خطبه‌های نماز جمعه این شهر اظهار داشت: امروز در میانه معرکه اقتصادی و نبرد با دشمن در میدانی جدید قرار گرفته‌ایم و مسوولین باید بکوشند زمینه اشتغال‌زایی و کمک به ازدواج جوانان را فراهم کنند.

امام جمعه خاوران با ابراز نگرانی از انفجار سالمندی و افزایش سن جمعیت کشور گفت: دولت محترم در این خصوص برنامه‌ریزیهایی صورت داده و باید همچنان کارهای بزرگی در این خصوص انجام دهد.

یوسفی با اشاره به تخصیص زمین برای کسانی که فرزند سوم به دنیا می آورند افزود: این قبیل اقدامات خوب است اما اینها کافی نیست و یک سری کارها را نیز ما خودمان باید نهادینه کنیم.

جعفری در تشریح این بخش از صحبت‌های خود اشاره کرد: فراهم کردن شرایط جهت ازدواج آسان جوانان و تلاش جهت نشر فرهنگ قرانی در همین راستا باید صورت گیرد زیرا قرآن کریم بارها توصیه به ازدواج کرده است.

حجت الاسلام یوسف جعفری با اشاره به اینکه فرهنگ قرآنی در این خصوص حجت را بر همه تمام کرده افزود: به جوان می‌گوییم ازدواج کن می‌گوید با کدام شغل و پول و بعد می‌گوییم تو که پول و درآمد داری چرا ازدواج نمی‌کنی و می‌گوید: باید حتما خانه داشته باشم، ماشین داشته باشم؛ در حالی که باید گفت کجای دین ما این چنین گفته شده است؟

 امام جمعه خاوران با اشاره به اینکه اصلا به توصیه دین مبین اسلام یکی از راههای غنی شدن ازدواج کردن است افزود: قران می‌فرماید «وَأَنْكِحُوا الْأَيَامَىٰ مِنْكُمْ وَإِمَائِكُمْ ۚإِنْ يَكُونُوا فُقَرَاءَ يُغْنِهِمُ اللَّهُ مِنْ فَضْلِهِ» یعنی کسی که از ترس فقر ازدواج نکند به خداوند سوء ظن برده است.

یوسفی همچنین خاطرنشان کرد: این کاهش جمعیت یک ضربه سهمگینی بر پیکر اجتماع مسلمین ایران وارد خواهد کرد و ان شاالله که دولت محترم در این زمینه یعنی ازدواج زمینه‌سازی کند.

وی  در خصوص طرح عادلانه کردن توزیع یارانه‌ها نیز گفت:اقتصاد کشور ما یک جراحی نیاز داشت و این جراحی باید حدود بیست سال پیش انجام می‌شد و اقتصاددانان و کارشناسان نیز مواف این طرح دولت هستند.

یوسفی افزود: الان که یارانه این چهار قلم را برداشتند و به جیب مردم واریز کردند در برخی کشورها برخی اقلام نایاب و گران شده  و این نشان می‌دهد که انجام این طرح لازم بود و چون این طرح به نفع مردم خواهد شد امثال بی بی سی و اینترنشنال و صدای آمریکا صدایشان درآمده زیرا دشمن ما به این نتیجه رسیده است که دیگر تحریم‌ها کارساز نیست.

وی در پایان با اشاره به در پیش بودن سوم خرداد سالروز فتح و آزاد سازی خرمشهر گفت: یاد و خاطره همه شهدایی که در عملیات فتح خرمشهر جانبازی کردند و یاد و خاطره همه شهدای مدافع حرم و امنیت و وطن و شهدای دفاع مقدس را  گرامی می‌داریم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار