فتح خرمشهر؛ فتح خون/ رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح:

عملیات «الی بیت‌المقدس» تجلی وحدت نیروهای مسلح و مردم بود

حجت‌الاسلام «پورخاقان» گفت: در عملیات الی بیت‌المقدس، نیروهای مسلح در کنار مردم در لبیک به فرمان امام خمینی (ره) که فرماندهی کل قوا را بر عهده داشتند، ایستادند و برخلاف تصور صدام که فتح خرمشهر را توسط رزمندگان اسلام غیرممکن می‌دانست، خونین‌شهر توسط نیروهای مسلح و مردم آزاد شد و حماسه‌ای بزرگ در تاریخ ایران اسلامی رقم زد.
کد خبر: ۵۲۳۷۵۹
تاریخ انتشار: ۳۱ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۴ - 21May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، مراسم تکریم و معارفه رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان خراسان رضوی با حضور حجت‌الاسلام «احمدرضا پورخاقان» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح، فرماندهان ارشد نظامی و انتظامی، اعضای شورای تأمین و شورای قضایی خراسان رضوی امروز در مجتمع ثامن‌الائمه (ع) مشهد برگزار شد.

حجت‌الاسلام پورخاقان در این مراسم اظهار داشت: زمانی که فردی برای پذیرش مسئولیتی خطیر به میدان می‌آید باید موفقیت او را از خداوند آرزو کرد؛ بر همین اساس برای رئیس جدید سازمان قضایی نیروهای مسلح در استان آرزوی توفیق داریم. باید به حجت‌الاسلام اسماعیلی تبریک گفت که بعد از 41 سال خدمت بی‌منت امروز باافتخار در صحنه مانده است زیرا بازنشستگی در قاموس مردان انقلابی معنا ندارد.

وی در ادامه با اشاره به عملیات پیروزمندانه الی بیت‌المقدس گفت: در این عملیات، نیروهای مسلح در کنار مردم در لبیک به فرمان امام خمینی (ره) که فرماندهی کل قوا را بر عهده داشتند، ایستادند و برخلاف تصور صدام که فتح خرمشهر را توسط رزمندگان اسلام غیرممکن می‌دانست، خونین‌شهر توسط نیروهای مسلح و مردم آزاد شد و حماسه‌ای بزرگ در تاریخ ایران اسلامی رقم زد.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح خاطرنشان کرد: خونین‌شهر در جریان عملیات الی بیت‌المقدس آزاد شد، نام‌گذاری این عملیات افق اندیشه و مجاهدت رزمندگان اسلام را در آن مقطع نشان می‌دهد. امروز در تداوم مجاهدت نیروهای مسلح و مردم در دفاع مقدس، گام‌های مجاهدان جهان اسلام به بیت‌المقدس رسیده است و هسته‌های مقاومتی که در آن دوران پایه‌گذاری شده است امروز پرچم‌داران انتفاضه جدید در سرزمین‌های اشغالی هستند.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح یادآور شد: خون پاک مجاهدان نیروهای مسلح در دفاع از آرمان‌های اسلام و انقلاب بر زمین ریخته شد تا مردم ایران اسلامی تن به ذلت ندهند. علی‌رغم همه تهدیدها و توطئه‌ها، آرامش و امنیت امروز ایران اسلامی مرهون مقاومت و ایستادگی نیروهای مسلح است که باید اقتدار آن‌ها حفظ و تقویت شود.

پورخاقان در پایان به جایگاه اثرگذار نیروهای مسلح اشاره کرد و ابراز داشت: طبق فرمایش امام علی (ع) نیروهای مسلح پشتیبان مردم و زینت حاکمان هستند؛ بر همین اساس قوام نیروهای مسلح باید موردتوجه قرار گیرد چون باید قوی، مکتبی و متعهد به نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم بمانند.

در پایان این مراسم حجت‌الاسلام پورخاقان ضمن قدردانی از تلاش‌های حجت‌الاسلام علی اسماعیلی رئیس پیشین سازمان قضایی استان خراسان رضوی، رضا چیتی را به‌عنوان رئیس جدید این سازمان معرفی کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها