فتح خرمشهر؛ فتح خون/ معاون هماهنگ‌کننده ارتش:

اولین شکست‌ها در راهبرد دشمن در مقاومت خرمشهر رقم خورد

امیر دریادار سیاری گفت: دفاع ۳۴ روزه خرمشهر، حماسه بود و اولین شکست‌ها در راهبرد دشمن در مقاومت خرمشهر رقم خورد.
کد خبر: ۵۲۳۹۱۷
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۰۳ - 22May 2022

اولین شکست‌ها به راهبرد دشمن در مقاومت خرمشهر رقم خوردبه گزارش خبرنگار حماسه و جهاد دفاع‌پرس، نشست تجلیل از پیشکسوتان ارتش و قهرمانان شرکت‌کننده در عملیات دفاع مقدس به مناسبت گرامیداشت حماسه سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر شنبه (۳۱ اردیبهشت) در ارتش جمهوری اسلامی ایران برگزار شد.

در این مراسم ۱۰ تن از پیشکسوتان حاضر در عملیات بیت المقدس با حضور امیر دریادار «حبیب‌الله سیاری» معاون هماهنگ کننده ارتش و سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران تجلیل شدند.

امیر سیاری در این مراسم با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای عملیات بیت‌المقدس اظهار داشت: برای عملیات سنگین بیت المقدس ۲۶ روز زحمت کشیده شد و امام خمینی (ره) فرمودند «خدا خرمشهر را آزاد کرد»، این جمله یک مفهومش این است که کار باید برای خدا باشد و در راه خدا قدم برداریم قطعا خدا کمک می‌کند. رهبر  معظم انقلاب نیز جمله‌ای دارند که آزادسازی خرمشهر شبیه معجزه بود.

وی بیان داشت: در یک بررسی ساده مشخص است ما از نظر عده و عُده یک سوم بودیم و عملا دشمن برتر بود. واقعا خرمشهر را به گونه‌ای تجهیز کردند که صدام گفته بود در صورت آزادی خرمشهر کلید بصره را می‌دهد. در عملیات آزادسازی خرمشهر ۱۹ هزار اسیر گرفته شد و وقتی نتایج عملیات را مقایسه می‌کنیم، شبیه معجزه‌ای بود که اتفاق افتاد. درود به همه آنان که عملیات را مدیریت، فرماندهی و اجرا کردند. عزم بر این بود که قطعه‌ای از خاک کشور در دست دشمن نماند؛ ضربه‌ای که دشمن خورد نمونه نداشته است و این عملیات به‌عنوان نقطه عطفی در تاریخ ملت ایران خواهد ماند.

وی افزود: همیشه به عملیات الی بیت‌المقدس افتخار می‌کنیم. پشتیبانی همه جانبه ملت از نیرو‌های مسلح در طول تاریخ دفاع مقدس به ویژه این عملیات، قابل تقدیر است.

امیر سیاری تصریح کرد: در دفاع ۳۴ روزه خرمشهر که ما هم عضو کوچکی از نیرو‌های ناخدا صمدی بودیم، واقعا حماسه بود. هیج وقت نباید بگوییم خرمشهر سقوط کرد. این شهر اگر قسمتی از خاکش تحت تصرف دشمن درآمد، اما مقاومت کرد و ۳۴ روز دشمن را پشت در‌های خرمشهر گذاشت. روزی که ناخدا فرمان داد پل خرمشهر-آبادان را منفجر کنیم، قبل اینکه ما دست به عملیات بزنیم، عراق دست به کار شد و پل را منفجر کرد؛ چراکه می‌ترسید ما هجوم ببریم؛ بنابراین خرمشهر را دور زدند و به شهر وارد شدند. روز نهم آبان بلایی سر دشمن آمد که اولین شکست‌ها به راهبرد دشمن در خرمشهر وارد شد. ما ایستادیم، خون دادیم و دفاع کردیم. هیچکس ندید که ناخدا صمدی در خیابان‌های خرمشهر پناه بگیرد؛ او همیشه ایستاده راه می‌رفت.

انتهای پیام/ ۱۴۱

نظر شما
پربیننده ها