مرکز آفرینش‌های ادبی حوزه هنری برگزار می‌کند؛

سومین نشست تخصصی «مهمان» با حضور داوود امیریان

سومین نشست تخصصی «مهمان» برای دیدار با چهره‌های ماندگار داستان ایرانی با حضور داوود امیریان در کافه کتاب سمیه برگزار می‌شود.
کد خبر: ۵۲۴۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۹ - 22May 2022

به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، مرکز آفرینش‌های ادبی از اواخر سال گذشته، نشست‌های تخصصی و صمیمی با چهره‌های ماندگار داستان‌نویسی ایران در کافه سمیه برگزار می‌کند.

محمدرضا بایرامی و مجید قیصری مهمانان قبلی این برنامه بودند. داوود امیریان، از نویسندگان مطرح کشور در نشست جدید «مهمان» حضور خواهد داشت که با اجرای محمود جوانبخت در کافه کتاب سمیه برگزار می‌شود.

داوود امیریان از نویسندگان مشهور معاصر است که بسیاری از آثارش در جشنواره‌های مختلف ادبی برگزیده شده و با استقبال مخاطبان روبه‌رو شده‌اند. او تاکنون بیش از ۳۰ عنوان کتاب نوشته‌است و در چند حوزه خاطره‌نویسی، ادبیات کودک و نوجوان، رمان، طنز، زندگینامه داستانی شهدا و فیلمنامه‌نویسی قلم می‌زند.

این نویسنده، سال ۱۳۴۹ در کرمان متولد شده و از سال ۶۹ نویسندگی‌اش را با نوشتن خاطراتش از جبهه آغاز کرده است. او علاوه بر نویسندگی در حوزه فیلم‌نامه‌نویسی هم آثار موفقی تولید کرده و از جمله فیلم‌هایی که نوشته و به مرحله تولید رسیده و به نمایش درآمده، فیلم سینمایی «آخرین نبرد» به کارگردانی حمید بهمنی، «بهشت منتظر می‌ماند» به کارگردانی محمدرضا آهنج و «نفوذی» به کارگردانی احمد کاوری و مهدی فیوضی است.

او در سال ۱۳۹۹ به پاس خدمات ارزشمندش در حوزه داستان‌نویسی نشان درجه یک هنر را دریافت کرد. «فرزندان ایرانیم»، «رفاقت به سبک تانک» و «دوستان خدا حافظی نمی‌کنند»، «داستان بهنام»، «داستان مریم»، «تولد یک پروانه» و «جام جهانی در جوادیه» از معروف‌ترین آثار داستانی وی است که تاکنون چهار دوره جایزه کتاب سال، ادبیات دفاع مقدس، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و ده‌ها جایزه دیگر را کسب کرده است.

در ادامه با برخی از آثار برگزیده داوود امیریان آشنا می‌شویم:
«آخرین گلوله صیاد» زندگینامه داستانی شهید صیاد شیرازی
«داستان مریم» زندگینامه داستانی شهید مریم فرهانیان
«خداحافظ کرخه» (اولین اثر او) / ۱۳۶۹
«بهشت برای تو» / ۱۳۷۰
«ایرج خسته است» / ۱۳۷۳
«مین نخودی» / ۱۳۷۵
«آخرین سوار سرنوشت» / ۱۳۷۶
«آقای شهردار» / ۱۳۷۹
«داستان بهنام» (زندگینامه شهید بهنام محمدی) / ۱۳۸۱
«دوستان خداحافظی نمی‌کنند» / ۱۳۸۲
«مترسک مزرعه آتشین» / ۱۳۸۲
«جام جهانی در جوادیه» / ۱۳۸۳
«پسران نیمه‌شب» / ۱۳۸۵
«گردان قاطرچی‌ها» / ۱۳۹۰
«فرزندان ایرانیم»
«رفاقت به سبک تانک»
«سربدار»
«آخرین نگاه»

سومین نشست «مهمان» ساعت ۱۵ روز دوشنبه دوم خرداد در کافه کتاب سمیه به نشانی خیابان سمیه، نرسیده به پل حافظ برگزار می‌شود و حضور برای اصحاب رسانه و عموم مردم با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی آزاد است.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها