توضیحات وزیر ارشاد پیرامون نمایش فوتبال‌های جام جهانی در سینما/ از مسکن خبرنگاران چه خبر؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌های گسترده جهت معرفی فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در حاشیه مسابقات جام‌جهانی فوتبال در قطر، گفت: وزارت ارشاد فعالیت‌های متنوعی با وزارتخانه‌ها دارد، قرارگاه نشاط اجتماعی در آستانه جام جهانی فوتبال در کشور راه‌اندازی شده است.
کد خبر: ۵۵۵۳۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ آبان ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۱ - 11November 2022

توضیحات وزیر ارشاد پیرامون نمایش فوتبال‌های جام جهانی در سینما/ از مسکن خبرنگاران چه خبر؟به گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ظهر امروز (جمعه) در جمع خبرنگاران اظهار داشت: بازدید میدانی از مجتمع فرهنگی دلیجان داشتیم و تلاش داریم تدبیری اتخاذ کنیم تا مسئله حقوقی موضوع حل شود و بتوانیم با همکاری دستگاه‌ها این مجتمع را در اختیار اهالی رسانه و فرهنگ و هنر قرار دهیم، این امادگی را در وزارتخانه داریم که با تصمیماتی که در این سفر می‌گیریم، مشکل این مجتمع را برای همیشه برطرف کنیم.

اسماعیلی در خصوص نمایش فوتبال جام جهانی در سینما‌ها تصریح کرد: وزارت ارشاد در این رابطه فعالیت‌های متنوعی با وزارتخانه‌ها دارد، قرارگاه نشاط اجتماعی در آستانه جام جهانی فوتبال در کشور راه‌اندازی شده و با محوریت همه نهاد‌های فرهنگی برنامه‌های گسترده‌ای تدارک دیده شده است.

وزیر ارشاد گفت: فوتبال را یک مسئله ورای ورزش معمولی می‌دانیم، میلیون‌ها جوان با شادی‌های بازیکنان تیم ملی شاد و با ناراحتی آن‌ها ناراحت می‌شوند که این از مهم‌ترین نماد‌های انسجام ملی است.

اسماعیلی افزود: تمهیدات گسترده‌ای در محل برگزاری مسابقات و در محل رایزنی فرهنگی اتخاذ شده، برنامه مفصل فرهنگی با حضور اهالی رسانه و فرهنگ و هنر در قطر پیش بینی شده، برنامه‌های متنوعی برای معرفی فرهنگ و هنر اصیل ایرانی در قطر تدارک شده، در داخل هم از همه ظرفیت‌ها برای ایجاد شور و نشاط و شادابی و برای حس انسجام و وحدت ملی از این طریق استفاده خواهیم کرد.

وی با اشاره به مسکن خبرنگاران بیان کرد: تفاهم‌نامه‌ای با وزیر راه و شهرسازی منعقد شده، با همکاری بخش‌های مختلف در وزارتخانه و بخش متناظر در وزارت راه این کار در حال انجام است که تلاش داریم با سرعت بیشتری نسبت به سایر بخش‌ها این موضوع را جلو ببریم.

اسماعیلی گفت: در گام نخست قرار بود ۱۲ هزار نفر بتوانند از مسکن بهره‌مند شوند که به ۲۴ هزار نفر افزایش یافته، برای مسکن هنرمندان پیشکسوت رئیس جمهور دستور ویژه‌ای دادند که آنهم درحال پیگیری است.

وزیر ارشاد بیان کرد: به دنبال این هستیم از همه ظرفیت‌های وزارتخانه و سایر نهاد‌ها برای رفع دغدغه مسکن همه اقشار کشور به ویژه برای اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استفاده شود.

اسماعیلی اظهار کرد: از طریق صندوق اعتباری هنر ۵۰۰ میلیارد تومان تسهیلات با تاکید شخص رئیس جمهور در اختیار فرهنگ و هنر و رسانه قرار گرفت تسهیلات برقرار است و خبرنگاران عضو می‌توانند از تسهیلات صندوق استفاده کنند.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها