وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

راه اندازی کتابخانه مرکزی رشت شاخص‌های مطالعه را ارتقا می‌دهد

اسماعیلی با اشاره به اینکه کتابخانه‌های کشور امروزه نقش پررنگی و اثرگذاری در ترویج فرهنگ دارد، گفت: راه اندازی کتابخانه مرکزی رشت شاخص‌های مطالعه را ارتقا می‌دهد.
کد خبر: ۵۵۹۲۰۱
تاریخ انتشار: ۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۳ - 01December 2022

راه اندازی کتابخانه مرکزی رشت شاخص‌های مطالعه را ارتقا می‌دهدبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، «محمدمهدی اسماعیلی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بعد از ظهر امروز (پنجشنبه) در بازدید از کتابخانه مرکزی رشت، این مجموعه را یکی از مراکز مهم فرهنگی استان گیلان برشمرد و اظهار داشت: شبکه کتابخانه‌های کشور امروزه نقش پررنگی و اثرگذاری در ترویج فرهنگ دارد.

وی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت بزرگترین کتابخانه شمال کشور است، افزود: این مجموعه با زیربنای ۷۲۰۰ متر یکی از کتابخانه‌های بزرگ و مهم کشور است و تلاش می‌کنیم تا دهه فجر به بهره برداری کامل برسد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ظرفیت‌های خوب کتابخانه مرکزی رشت، بیان کرد: این کتابخانه ظرفیت آرشیو ۲۵۰ هزار نسخه کتاب و ۵۰ هزار نشریه و روزنامه را دارد.

اسماعیلی با بیان اینکه کتابخانه مرکزی رشت فرصت کم نظیری برای اعتلای فرهنگی گیلان است، گفت: دولت سیزدهم نسبت فرهنگ و هنر دغدغه‌مند است و این مهم در بخش‌های مختلف دیده شده است.

وی با تاکید بر برقراری عدالت فرهنگی در کشور، افزود: اهتمام در برقراری عدالت فرهنگی از دغدغه‌های دولت است و به صورت جدی دنبال می‌شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به ثمرات راه اندازی کتابخانه مرکزی رشت، بیان کرد: راه اندازی این مجموعه شاخص‌های مطالعه و فعالیت‌های فرهنگی را ارتقا می‌دهد.

انتهای پیام/ 112

نظر شما
پربیننده ها