با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛

نمایشگاه دستاورد‌های فرهنگی و هنری ایران در تاجیکستان گشایش یافت

نمایشگاه آثار و دستاورد‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان گشایش یافت.
کد خبر: ۵۵۳۵۵۶
تاریخ انتشار: ۱۱ آبان ۱۴۰۱ - ۰۹:۳۷ - 02November 2022

نمایشگاه دستاورد‌های فرهنگی و هنری ایران در تاجیکستان گشایش یافتبه گزارش گروه فرهنگ و هنر دفاع‌پرس، نمایشگاه آثار و دستاورد‌های فرهنگی و هنری جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دوشنبه پایتخت تاجیکستان گشایش یافت.

محمدمهدی اسماعیلی در آیین گشایش نمایشگاه آثار و دستاورد‌های اهالی فرهنگ و هنر و هنرمندان ایران در محل آثارخانه ملی شهر دوشنبه پایتخت کشور تاجیکستان ضمن قدردانی از حُسن مهمان نوازی و میزبانی مردم خوب تاجیکستان، اظهار داشت: بسیار خوشحالم که امروز شاهد حضور هنرمندان و آثار چشمگیر اهالی فرهنگ و هنر ایران در پایتخت کشور تاجیکستان هستیم و روز‌های آینده نیز در شهر‌های خجند و باختر این کشور خواهیم بود.

وی با اشاره به برگزاری هفته فرهنگی تاجیکستان در سه شهر تهران، شیراز و تبریز، گفت: کمتر از یک ماه امروز نیز متقابلا هنرمندان ایرانی به این کشور آمده اند که این نشانگر میزان علاقه مندی و تلاش برای گسترش هرچه بیشتر روابط فیمابین می‌باشد.

اسماعیلی اضافه کرد: اینگونه رفت و آمد‌ها و مبادلات فرهنگی و هنری نشان از تجلیل اصحاب فرهنگ و هنر دو کشور دارد که با اتحاد و یکپارچگی مغتنم شمرده شده است.

به گفته وی، بدون تردید اصحاب فرهنگ و هنر با استفاده و معرفی آثار و دستاورد‌های خود نقش بی بدیلی را در توسعه و تعمیق روابط فرهنگی و هنری ایفا خواهند کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با خیر مقدم به میهمانان و اهالی فرهنگ و هنر و مسئولان جمهوری تاجیکستان در افتتاح نمایشگاه آثار و دستاورد‌های هنرمندان ایران ابراز امیدواری کرد اینگونه نمایشگاه‌ها و هفته‌های فرهنگی باب و سرآغازی برای تعاملات و روابط فرهنگی روزافزون برای دو ملت به ویژه اصحاب حوزه فرهنگ و هنر باشد.

در ادامه این آیین معاون وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان نیز با خیر مقدم به هموطنان و هنرمندان ایرانی، از مردم ایران به عنوان هم زبانان و هم فرهنگان خود یاد کرد و گفت: حضور شما با دستاورد‌های فرهنگی و هنری ایران برای ما و ملت تاجیکستان بسیار دلچسب و مایه افتخار است.

دولت سفر ادامه داد: ملت تاجیکستان جلوه هنر و هنرمندان ایرانی را برای خود افتخاری بزرگ به عنوان هم فرهنگ، هم زبان و دارای تاریخ مشترک احساس می‌کنند.

وی گفت: همانگونه که ملت بزرگ ایران هنر و هنرمندان تاجیکستانی را در برگزاری هفته فرهنگی ما در ماه مهر گذشته در ایران میزبانی کردند امروز نیز مردم ما فرهنگ و هنر ایرانیان را بخوبی ستوده و همواره حس دوستی و هم فرهنگی می‌کنیم.

معاون وزیر فرهنگ جمهوری تاجیکستان با اشاره به ایجاد زمینه‌های مناسب برای توسعه روابط فرهنگی میان دو کشور، تاکید کرد: این دوستی و رفاقت ما ریشه به وسعت تاریخ دارد که باید در جهت حفظ و حمایت آن تلاش کنیم.

در ادامه این آیین سفیر جمهوری اسلامی ایران در تاجیکستان نیز با اشاره به دریافت صد‌ها پیام بابت ابراز خرسندی مردم تاجیکستان از برپایی هفته فرهنگی و نمایشگاه دستاورد‌های هنرمندان ایرانی در این کشور، از حسن میزبانی مردم و دولت تاجیکستان قدردانی کرد.

محمد تقی صابری تشکر ویژه خود را از روسای جمهوری دو کشور جمهوری اسلامی ایران و تاجیکستان اعلام کرد که باعث تحکیم روابط به ویژه فرهنگی شده اند.

سفیر ایران تاکید کرد: فرهنگ مقوله‌ای است که هیچ همتایی ندارد.

صابری همچنین با اشاره به دیدار وزرای فرهنگ ایران و تاجیکستان، اظهار داشت: در این دیدار‌ها تصمیمات و تفاهم‌های خوبی شده که در آینده نزدیک نتایج آن را دو ملت مشاهده خواهند بود.

سفیر ایران در تاجیکستان با اشاره به سفر دکتر محمد مهدی اسماعیلی به تاجیکستان با هیات بلند پایه، حضور چندین مقام مسئول همراه وزیر را نشانه اهمیت سفر و احترام به مردم تاجیکستان عنوان کرد.

انتهای پیام/341

نظر شما
پربیننده ها