فتح خرمشهر؛ فتح خون/ رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس:

رقابت بیش از ۵۰۰ اثر داستانی در جایزه ادبی یوسف موجب ایجاد امید شد

سردار سرتیپ دوم پاسدار بایرامی نوشت: رقابت بیش از ۵۰۰ اثر داستانی در جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت آنهم فقط با یک موضوع خاص، بارقه‌های امید را برایمان زنده کرد و امید می‌رود شاهد انتخاب آثاری خوب و انتشار مجموعه داستانی ماندگار باشیم.
کد خبر: ۵۲۴۰۶۶
تاریخ انتشار: ۰۲ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۶:۱۸ - 23May 2022

رقابت بیش از ۵۰۰ اثر داستانی در جایزه ادبی یوسف موجب ایجاد امید شدبه گزارش خبرنگار فرهنگ و هنر دفاع‌پرس‌، سردار سرتیپ دوم پاسدار «عباس بایرامی» رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس در پیامی به جشنواره ادبی داستان کوتاه یوسف (ویژه چهلمین سالگرد آزادسازی خرمشهر) نوشت: شوراهای کارشناسی در مجموعه‌های فرهنگی- هنری بازوان توانمند و یاری‌رسان علمی مدیران و سازمان‌ها هستند.

جای بسی خوشوقتی است که ما نیز در سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس از طرح‌ها و برنامه‌های پیشنهادی و اثرگذار کارشناسان نخبه و کاربلد برخورداریم و در مقاطعی مهم می‌توانیم با اجرای طرح‌های ادبی آنها در فضای فرهنگی کشور اثرگذار باشیم.

جشنواره داستان کوتاه دفاع مقدس و مقاومت (یوسف) - جایزه ویژه خرمشهر یکی از این طرح‌هاست که در شورای ادبیات داستانی سازمان مطرح و پس از بررسی جوانب مختلف آن به اجرا درخواهد آمد. برگزاری جشنوارهای مختص به حماسی‌ترین حادثۀ تاریخ دفاع مقدس کشور عزیزمان ایران، آن هم با موضوع داستان کوتاه، در نوع خود جالب و ماندگار خواهد بود.

البته نزدیکی زمانی به چهلمین سالگرد این حماسه بزرگ، امکان برگزاری مطلوب‌تر جشنواره را با مشکلاتی مواجه ساخت که مهمترین آن زمان اندک فراخوان، فرصت اندک نویسندگان برای تحقیق و نگارش آثار، و فرصت اندک داوران برای داوری آثار بود. اما رقابت بیش از ۵۰۰ اثر داستانی آنهم فقط با یک موضوع خاص، بارقه‌های امید را برایمان زنده کرد و امید می‌رود شاهد انتخاب آثاری خوب و انتشار مجموعه داستانی ماندگار باشیم.

اینجانب بر خود فرض می‌دانم از زحمات ارزشمند استاد قاسمعلی فراست، دبیر محترم علمی، شورای داستانی سازمان، داوران، دستاندرکاران اجرایی جشنواره و همکاران عزیزم در سازمان تشکر ویژه داشته باشم و ضمن تبریک به عزیزان برگزیده، پیشاپیش به مدیر کل محترم حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و همکاران خوزستان، میزبان مراسم پایانی، که دوم خرداد ۱۴۰۱ در سالن همایش‌های منطقه آزاد اروند برگزار می‌شود، خدا قوت عرض نمایم.

در پایان با گرامیداشت یاد و نام شهید کامبیز (یوسف) ملک شامران و شهدای مظلوم خرمشهر از خداوند منان خواستارم ما را در ترویج فرهنگ شهدا موفق بدارد.

انتهای پیام/ 121

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار