نماینده ولی فقیه در استان فارس:

حرم سوم اهل بیت(ع) اقتضائات فرهنگی خاص خودش را دارد

نماینده ولی فقیه در استان فارس گفت: حرم سوم اهل بیت(ع) عنوانی است که جایگاهی دارد و این جایگاه الزاماتی دارد و باید برای تحقق این الزامات اقدام کرد.
کد خبر: ۵۲۴۲۶
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۳ - 06September 2015

حرم سوم اهل بیت(ع) اقتضائات فرهنگی خاص خودش را دارد

به گزارش دفاع پرس از شیراز، آیتالله اسدالله ایمانی، در هشتاد و هفتمین جلسه شورای فرهنگ عمومی این استان اظهار داشت: موفقیت شورای فرهنگ عمومی به چند عامل بستگی دارد که توجه به این عوامل و حضور و یا عدم حضور آنها خواه و ناخواه در توفیق و عدم توفیق نقش ایفا میکند.

امام جمعه شیراز تأکید کرد: شورای فرهنگ عمومی باید یک سند بالا دستی داشته باشد که بر اساس آن چارچوب حرکت شورا را تنظیم کند و بدون داشتن سند بالادستی یعنی بدون داشتن اهداف کلی از نشست و برخاست باید پرهیز شود.

نماینده مردم فارس در خبرگان رهبری با تأکید بر اینکه مصوبات شورای فرهنگ عمومی برای اجرا از طریق مقام ارشد استان به مسئولان ذیربط ارجاع داده شود و از آنها خواسته شود که این مصوبه شورای فرهنگ عمومی است، گفت: عمده مسئولان فرهنگی استان در مصوبات شورا حضور داشتند و با رأی آنها این امر به تصویب رسیده است که به همین دلیل باید این مصوبات اجرا شود.

وی تصریح کرد: آنچه که نسبت به استان فارس باید اشاره و اضافه کنیم آن است که در شورای فرهگ عمومی این استان غیر از سند بالادستی و حضور مسئولان ذیربط و فضایی که باید مصوبات را پخته و آماده کند، در مجموعهای به نام حرم سوم اهل بیت(ع) در ایران هستیم که اقتضائات فرهنگی خاص خودش را دارد.

آیت الله ایمانی با تأکید بر اینکه مسئله حرم سوم یک عنوان بدون جایگاه و الزام نیست، گفت: حرم سوم اهل بیت(ع) عنوانی است که جایگاهی دارد و این جایگاه الزاماتی دارد و باید برای تحقق این الزامات اقدام کرد و مسائلی که به عنوان حرم سوم اهل بیت(ع) است در سایر استانها طبعاً وجود ندارد.

نماینده ولی فقیه در فارس با بیان این که اینکه فارس و شیراز زادگاه فرهنگ و تمدن در ایران زمین قبل از اسلام و محل رشد و نمو تمدن اسلامی بعد از ورود اسلام به ایران بوده است، افزود: طبعاً خود این معنا هم الزاماتی به دنبال دارد که باید به آن الزامات توجه داشت.

امام جمعه شیراز ابراز کرد: اینجا محلی است که شعرای ما بیشترین انجمن ادبی و شعر در کل کشور دارند یعنی اگر انجمنهای ادبی و مفاخر فرهنگی استان فارس را با استانهای دیگر مقایسه کنیم، تفاوتهای فراوانی را مشاهده خواهیم کرد.

منتخب مردم فارس در خبرگان رهبری در ادامه با اشاره به این که در این شهر سابقه تشیع به قرن چهارم باز میگردد یعنی سابقه عشق به اهل بیت(ع) و قبول فقه آنها به این دوران باز میگردد و مسئله غدیر در قرن چهارم در فارس مطرح شده است و حوزههای علمیه شیعه در شهر شیراز قبل از قرن ششم و هفتم شکل گرفته است در حالی که در استانهای دیگر، حوزههای علمیه شیعه در دوران صفویه شکل گرفته و بارور شده و به بار نشسته است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها