فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس کردستان:

فتح خرمشهر نماد پایمردی جوانان و قدرت الهی در دفاع از کشور بود

سردار «مالکی» گفت: فتح خرمشهر یکی از مهم‌ترین و حیاتی ترین عملیات‌های دوران مقدس و نماد بارز پایمردی و مقاومت جوانان ایرانی و قدرت الهی در دفاع از کشور بوده و این اندیشه باید این ایثار و فداکاری به نسل‌های امروزی انتقال یابد.
کد خبر: ۵۲۴۵۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۹ - 24May 2022

فتح خرمشهر نماد بارز پایمردی و مقاومت جوانان ایرانی در دفاع از کشور بودسردار «ذبیح‌الله مالکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و بزرگداشت حماسه عظیم سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر اظهار داشت: فتح خرمشهر یکی از مهم‌ترین و حیاتی ترین عملیات‌های دوران مقدس و نماد بارز پایمردی و مقاومت جوانان ایرانی در دفاع از کشور بوده و این اندیشه می‌بایست به نسل‌های امروزی انتقال یابد.

وی با اشاره به جمله حضرت امام خمینی (ره) مبنی بر اینکه «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، افزود: این جمله تعریف کاملی از عملیات بیت‌المقدس بود چرا که با محاسبات دنیوی آزادسازی خرمشهر هرگز ممکن نبود.

سردار مالکی با بیان اینکه فتح خرمشهر فقط با اراده خداوند ممکن بود، گفت: اگر اراده و خواست خدا و ایثار جوانان در عملیات بیت‌المقدس حاکم نبود امکان نداشت رزمندگان شجاع و دلاور اسلام بتوانند با کمترین تجهیزات نظامی پیروز شده و خرمشهر را پس بگیرند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان کردستان تصریح کرد: در طول تاریخ پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان همواره با توطئه‌های مختلف در صدد لطمه زدن به انقلاب بودند که لازم است در بین نسل جوان با بصیرت افزایی، اهداف دشمن مشخص شود.

وی با تاکید به اینکه تبلیغات مسموم از ترفندهای دشمنان بوده و هست، اضافه کرد: امروز نیازمند هوشیاری در مقابل اهداف دشمن هستیم.

سردار مالکی با تاکید به اینکه در طول تاریخ پیروزی انقلاب همواره با رشادت و فداکاری شهدا و ملت ایران، پیروزی‌ها حاصل شده است، گفت: امروز نیز لازم است جوانان به‌عنوان سرمایه‌های جامعه اسلامی از اهداف دشمن مطلع بوده و در مقابله با آن تلاش کنند.

وی متذکر شد: تنها با بصیرت افزایی می‌توان نقشه‌های دشمن را نقش بر آب کرد و در مقابل توطئه‌های همیشگی آن ایستاد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس کردستان با اشاره به اینکه ویژه برنامه‌های سوم خرداد و سالروز آزادسازی خرمشهر امسال بر مبنای شعار «ما مقاوم هستیم» اجرایی خواهد شد، عنوان کرد: یکی از رویکردهای مهم در برگزاری این برنامه‌ها حفظ و نشر معارف دفاع مقدس و تبیین این حماسه ماندگار در جامعه به ویژه در بین نسل جوان است.

وی با اشاره به مشکلات بسیار زیاد در جنگ تحمیلی عنوان کرد: در زمان جنگ تحمیلی ایران نه تجهیزات مناسب داشت، نه سلاحی قدرتمند؛ در حالی که ما حتی سیم خاردار جهت مقابله با نیروهای دشمن نداشتیم، می توان گفت توانستیم با دست خالی در مقابل کل دنیا ایستادگی کنیم و فشار ناجوانمردانه‎ هشت‌ساله نتوانست ایران اسلامی را به زانو در آورد و این یک معجزه الهی بود.

سردار مالکی یادآور شد: اما با اداره و علم جوانان انقلابی امروز ایران سرآمد است و برای استکبار جهانی تجربه شد که نمی‌تواند در مقابل ما بایستد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها