فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع):

رزمندگان استان همدان در عملیات «الی بیت‌المقدس» نقش موثری داشتند

سردار «فرجی» گفت: همدان در زمان فتح خرمشهر، همدان تیپ و لشکر نداشت و اکثر فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (س) از استان همدان بودند و اکثراً نقش مدیریتی را به عهده داشتند‌ و به‌نوعی رزمندگان استان همدان راهنما و پیشانی عملیات «الی بیت‌المقدس» بودند.
کد خبر: ۵۲۴۶۵۲
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۲۶ - 24May 2022

رزمندگان استان همدان در عملیات «الی بیت‌المقدس» نقش موثری داشتندسردار سرتیپ دوم پاسدار «مهدی فرجی» مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) استان همدان در گفت‌وگو با خبرنگار دفاع‌پرس، به تشریح اجرای عملیات بیت‌المقدس پرداخت و اظهار داشت: بعد از عملیات فتح المبین رزمندگان یک استراحت داشتند و سپس در دهم اردیبهشت سال ۱۳۶۱، عملیات «الی بیت‌المقدس» را در چهار مرحله به فرماندهی شهدایی همچون حاج «احمد متوسلیان»، شهید شهبازی و شهید همت آغاز کردند.

وی افزود: شاید در ابتدا تصور می‌کردیم که به‌زودی خرمشهر آزاد نخواهد شد، اما خداوند لطف کرد و در یک کار هماهنگ بین مجموعه‌های نیروهای انقلاب، ارتش، سپاه و جهاد سازندگی با محوریت مردم خرمشهر آزاد شد و نقش مردم بسیار ارزشمند بود.

سردار فرجی تصریح کرد: از زمانی که جنگ و برخورد با دشمن، مردمی شد آثارش را دیدیم و در عملیات فتح‌المبین، مردم به شکل ارزشمندی و گسترده وارد دفاع مقدس شوند و در عملیات بیت‌المقدس و آزادسازی خرمشهر، جنگ کاملاً مردمی شد.

وی خاطرنشان کرد: پشتیبانی، حضور مردم، کمک‌رسانی، امدادرسانی و کمک‌های درمانی در دوران دفاع مقدس را وقتی بررسی می‌کنید، متوجه خواهید شد که همه گروه‌ها وارد شدند و از همه مهم‌تر که حضور مردم در عقبه‌های جبهه بسیار چشمگیر بود.

رستوران‌داران همدان وظیفه طبخ غذای رزمندگان را به عهده داشتند

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع)  ادامه داد: نمونه حضور مردم استان همدان، آشپزخانه‌ای بود که بیش از ۵۰ هزار نفر در روز طبخ غذا داشت و صفر تا صد آن را مردم مدیریت می‌کردند و تمامی رستوران‌داران همدان در اندیمشک و دزفول بودند و طبخ غذای رزمندگان را به عهده گرفته بودند.

وی متذکر شد: بازخورد پشتیبانی مردم، هماهنگی و اتحاد انسجام بین نیروهای مسلح پیروزی در عملیات موفق و ارزشمند بیت‌المقدس شد و خدا هم کمک کرد همان‌طور که امام راحل فرمودند «خرمشهر را خدا آزاد کرد»، چون ما هم تصور نمی‌کردیم به این زودی خرمشهر را آزاد کنیم.

سردار فرجی تصریح کرد: دشمن و نیروهای بعثی بسیار برای خرمشهر هزینه کرده بودند و حیثیت خود را برای خرمشهر گذاشته بودند  و صدام هم اعلام کرده بود که اگر شما خرمشهر را گرفتید من کلید بصره را به شما می‌دهم، ما هم باور نمی‌کردیم بتوانیم خرمشهر را آزاد کنیم.

وی با اشاره به نقش رزمندگان همدان در عملیات الی‌بیت‌المقدس، متذکر شد: همدان در آن زمان تیپ و لشکر نداشت و اکثر فرماندهان لشکر ۲۷ محمد رسول‌الله (س)، همچون مثل شهید «شهبازی» و شهید «همدانی»، از استان همدان بودند و اکثراً نقش مدیریتی را به عهده داشتند‌ و به‌نوعی رزمندگان استان همدان راهنما و پیشانی عملیات الی بیت‌المقدس بودند.

مشاور فرمانده سپاه انصارالحسین (ع) در پایان با اشاره به اینکه تعدادی از فرماندهان استان همدان که در عملیات مرصاد شهید شدند در عملیات آزادسازی خرمشهر نقش داشتند، گفت: بعد از عملیات الی بیت‌المقدس، تعدادی از رزمندگان همدانی به لحاظ تجربه کاری که داشتند به لبنان اعزام شدند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار