فتح خرمشهر؛ فتح خون/

آیین نکوداشت نقش‌آفرینان عملیات «بیت‌المقدس» در شهرکرد برگزار شد

آیین نکوداشت نقش‌آفرینان عملیات بیت‌المقدس همزمان با گرامیداشت چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر، در شهرکرد برگزار شد.
کد خبر: ۵۲۴۷۰۶
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۱۲ - 24May 2022

آیین نکوداشت نقش آفرینان عملیات بیت المقدس در شهرکرد برگزار شدبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از شهرکرد، آیین نکوداشت نقش‌آفرینان عملیات بیت‌المقدس همزمان با چهلمین سالروز آزادسازی خرمشهر، در شهرکرد برگزار و از رزمندگان و خانواده شهدای این عملیات تجلیل به‌عمل آمد.

سرهنگ «منوچهر ذوالفقاری» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری در حاشیه این مراسم، در جمع خبرنگاران اظهار داشت: استان چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت‌المقدس بیش از ۴۰۰ نیرو در غالب یگان‌های مختلف سپاه، ارتش، جهاد سازندگی، بسیج و... اعزام داشت.

وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ شهید گلگون‌کفن، ۱۰۷ جانباز و چهار آزاده سرافراز از افتخارات استان چهارمحال و بختیاری در عملیات بیت‌المقدس است، افزود: در راستای تدوین نقش این استان در دفاع مقدس، از سال گذشته برنامه‌های گوناگون آغاز شد و بیش از ۲۵ هزار دقیقه مصاحبه و صوت از رزمندگان جمع‌‎آوری شده است. همچنین با بیش از ۳۰۰ نفر از رزمندگان استان مصاحبه خبری انجام شده که با توجه به آمار تعداد این رزمندگان، بیش از ۲۰ هزار نفر است و باید برای تدوین نقش استان در دفاع مقدس با بیش از ۲ هزار نفر از رزمندگان مصاحبه انجام دهیم که این موضوع در حال اجراست.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس چهارمحال و بختیاری، در خصوص گرامیداشت ایام فتح خرمشهر، گفت: ستاد‌های استانی و شهرستانی در این راستا تشکیل شده و تا امروز بیش از ۸۰۰ برنامه به دبیرخانه گرامیداشت سالروز آزادسازی خرمشهر واصل و برنامه‌ها از حدود ۲ روز پیش آغاز شده و در حال اجرا هستند.

ذوالفقاری عنوان کرد: صبح امروز نیز صبحگاه مشترک نظامی و انتظامی در سپاه حضرت قمر بنی هاشم (ع) استان برگزار شد. همچنین درحال حاضر برنامه تجلیل از پیشکسوتان این عرصه، رزمندگان، جانبازان و خانواده‌های معظم شهدا برای اولین‌بار در حال برگزاری است.

وی اضافه کرد: صبح امروز نیز «زنگ مقاومت» در مدارس چهارمحال و بختیاری نواخته شد و ویژه‌برنامه سرود «سلام فرمانده» نیز روز گذشته در شهرکرد، امروز در بروجن و فردا در لردگان اجرا می‌شود. همچنین برگزاری رژه موتوری در سطح شهرستان‌ها هم امروز در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها