فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس مازندران:

برای فتح خرمشهر‌ها باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیم

سردار «ملکی» گفت: اقتصاد مقاومتی، مبارزه فرهنگی با دشمن، افزایش قدرت و اقتدار سیاسی و آبادانی کشور دیگر خرمشهر‌های ما هستند و باید در هر سنگری گوش به فرمان ولی فقیه باشیم.
کد خبر: ۵۲۴۷۵۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۲ - 24May 2022

برای فتح خرمشهر‌ها باید گوش به فرمان ولایت فقیه باشیمبه گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از ساری، سردار «عبدالله ملکی» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران امروز در مراسم گرامیداشت سوم خرداد که در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان با گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و چهلمین سالگرد حماسه فتح خرمشهر اظهار داشت: رزمندگان ما با کمترین امکانات نظامی در هشت سال دفاع مقدس قهرمانانه حماسه‌ها آفریدند که باید درس ایثار را از این بزرگمردان بیاموزیم.

وی با اشاره به میزبانی مازندران از پیکر هشت شهدای خوشنام در استان مازندران گفت: مراسم شب وداع با این شهدا امشب در مرکز فرهنگی و موزه دفاع مقدس استان برگزار می‌شود.

سردار ملکی با بیان اینکه به مناسبت سوم خرداد برنامه‌های مختلفی از گلوگاه تا رامسر در شهرستان‌ها برگزار می‌شود، افزود: فتح خرمشهر درس ایستادگی، مقاومت و استقامت به ما آموخت.

این مسئول ادامه داد: ارتشیان قهرمان و تکاوران نیروی دریایی در کنار بسیجیان، پاسداران و نیروی‌های ژاندرمری آن زمان و عشایر ایستادند تا خرمشهر آزاد شد.

وی با بیان اینکه اطاعت‌پذیری، صبوری و آزادگی درس حماسه مقاومت فتح خرمشهر بود، اضافه کرد: رزمندگان اسلام با توکل و وحدت در حماسه آزادسازی خرمشهر پیروز شدند و امام راحل نیز فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

سردار ملکی بیان داشت: هشت سال دفاع مقدس، با توجه به کمبود امکانات و تجهیزات نظامی و جیره غذایی درس اقتصاد مقاومتی به رزمندگان ما آموخت.

وی گفت: خرمشهر ۵۷۸ روز به اسارت دشمن درآمد و قریب به شش هزار شهید و حدود ۲۴ هزار جانباز تقدیم سرزمین اسلامی شد تا رزمندگان ما توانستند شجاعانه خرمشهر را فتح کرد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس مازندران با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب فرمودند خرمشهر‌ها در پیش داریم، خاطرنشان کرد: اقتصاد مقاومتی، مبارزه فرهنگی با دشمن، قدرت و اقتدار سیاسی، آبادانی فتوحات دیگر خرمشهر‌های ما هستند و باید در هر سنگری گوش به فرمان ولی فقیه باشیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها