فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان:

خداوند تجلی قدرت خود را در فتح خرمشهر به دنیا نشان داد

«کرجی‌ران»گفت: سوم خردادماه در حقیقت به عنوان یکی از ایام‌الله فراموش نشدنی و خاطره‌آفرین در تاریخ انقلاب اسلام است که خداوند تجلی قدرت خود را در فتح خرمشهر به دنیا نشان داد.
کد خبر: ۵۲۴۸۰۹
تاریخ انتشار: ۰۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۱۲ - 24May 2022

به گزارش دفاع‌پرس از هرمزگان، «علی‌رضا محمدی کرجی‌ران» مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان در آیین نخستین سالگرد تدفین شهیدان گمنام در بندر شهید رجایی همزمان با سالروز فتح خرمشهر اظهار داشت: بی‌تردید سوم خرداد و سالروز حماسه فتح خرمشهر فرصت مغتنمی است برای بازبینی و بازشناسی تاریخ بلند مقاومت ملت ایران، ملتی که با انقلاب خونین خود راه جدیدی را فرا روی بشریت گشود.

وی در ادامه از وصیت نامه‌های شهدا و سیره عملی آنان به عنوان دو منبع آموختنی نام برد و ادامه داد: در تمامی وصیت نامه شهدا بر پشتیبانی از ولایت فقیه به عنوان یکی از دغدغه های اساسی در جامعه اسلامی تاکید فراوان شده است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: شهدا با بندگی خدا و پیروی از ولایت فقیه سعادت بی نهایت اخروی را خریدند و هرآنچه که آنها را از رضایت خدا دور می کرد، پرهیز می کردند.

محمدی کرجی ران با بیان اینکه شهدا ریاکار نبودند و کمترین استفاده را از بیت المال استفاده می کردند، بر الگوگیری از سیره رفتاری شهدا در مساله استفاده از بیت المال در این اداره کل نیز تاکید کرد.

مدیر منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی افزود: با مطالعه صیت نامه شهدا می بینیم آنها بین مفید و مهم بودن، مفید بودن یک کار را انتخاب می کردند، خطاب به تمامی کارکنان این اداره کل گفت: وظایف خود را با الگوگیری از سیره شهدا به درستی انجام دهیم.

منطقه ویژه اقتصادی بندر شهید رجایی سال گذشته همزمان با سالروز آزاد سازی خرمشهر به عطر دو شهید گمنام عطرآگین شد.

این دو شهید گمنام ۱۸ و ۲۰ ساله در عملیات‌های«والفجر مقدماتی و بدر» شهید و پیکر مطهرشان در مناطق عملیاتی «فکه و شرق دجله» تفحص شده بودند.

اداره کل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان در دوران دفاع مقدس ۱۵ شهید را تقدیم انقلاب کرده است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار