در ۲۴ ساعت اخیر؛

ائتلاف سعودی ۱۳۵ مرتبه آتش بس در یمن را نقض کرد

منابع یمنی از تداوم نقض آتش بس در این کشور توسط ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن خبر دادند.
کد خبر: ۵۲۴۸۶۳
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۶ - 25May 2022

ائتلاف سعودی ۱۳۵ مرتبه آتش بس در یمن را نقض کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از سبا، منابع یمنی از تداوم نقض آتش بس انسانی - نظامی در یمن از سوی ائتلاف متجاوز سعودی و مزدوران آن خبر دادند.

منابع یمنی اعلام کردند که ائتلاف متجاوز سعودی به نقض آتش بس در یمن ادامه می‌دهد و در ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۵ مرتبه آن را نقض کرد.

یک منبع نظامی از پرواز جنگنده‌های سعودی در آسمان استان الجوف و ۴۰ مورد پرواز پهپاد‌های جاسوسی در آسمان استان‌های مارب، تعز، حجه، الجوف، صعده، صنعا، الضالع و جبهه‌های مرزی به عنوان بخشی از موارد نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی نام برد.

وی همچنین افزود: مزدوران سعودی ۱۶ مرتبه با نقض آتش بس، استان‌های مارب، تعز، حجه، صعده و جبهه‌های مرزی را مورد بمباران توپخانه‌ای قرار دادند.

مزدوران سعودی مواضع نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در الکدحه واقع در استان تعز را هم هدف بمباران توپخانه‌ای قرار دادند و مواضع این نیرو‌ها در استان حجه هم بمباران شد.

منبع نظامی مذکور افزود که مزدوران سعودی مواضع نیرو‌های ارتش و کمیته‌های مردمی یمن در رازح، المدافن، الملاحیظ و باقم در استان صعده واقع در شمال یمن را هدف بمباران توپخانه‌ای قرار دادند.

این در حالی است که یک مقام دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که با وجود تداوم درد و رنج ملت یمن، صنعا ناچار نیست که آتش بس با ائتلاف سعودی را تمدید کند.

معاون امور دفاعی امنیتی نخست وزیر دولت نجات ملی یمن در صنعا گفت با وجود تداوم درد و رنج ملت یمن این دولت ناچار به تمدید آتش بس با ائتلاف سعودی نیست.

بر اساس این گزارش، «جلال الرویشان» روز سه شنبه در گفتگو با شبکه خبری المسیره تاکید کرد: صحبت‌ها درباره آتش بس از اجرای مفاد آن بیشتر بوده است.

وی همچنین افزود که ائتلاف متجاوز سعودی به پایبندی به مفاد مورد توافق در آتش بس توجهی ندارد.

الرویشان تاکید کرد که موارد نقض آتش بس از سوی متجاوزان بالغ بر هزاران مورد است و این موارد به صورت مکتوب به نماینده سازمان ملل در امور یمن اطلاع رسانی و ابلاغ شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار