ائتلاف سعودی ۴۴ مرتبه آتش‌بس یمن را نقض کرد

منابع یمنی از تداوم نقض آتش بس در استان الحدیده یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی خبر دادند.
کد خبر: ۵۲۵۸۸۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۴۴ - 30May 2022

ائتلاف سعودی ۴۴ مرتبه آتش بس را در یمن نقض کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از المسیره، منابع یمنی از تداوم نقض آتش بس در استان الحدیده این کشور توسط ائتلاف سعودی خبر دادند.

یک منبع در اتاق افسران ارتباط اعلام کرد که ائتلاف سعودی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۴ مرتبه آتش بس در الحدیده را نقض کرد.

۴ حمله پهپادی به حیس و ۲۴ مورد تیراندازی با سلاح‌های مختلف از جمله موارد نقض آتش بس توسط ائتلاف سعودی در الحدیده در ۲۴ ساعت گذشته اعلام شده است.

لازم به ذکر است که گروه‌های یمنی در جریان مذاکرات ١٣ دسامبر ٢٠١٨ در استکهلم سوئد توافق آتش بس در الحدیده را امضا کردند. اما نیرو‌های ائتلاف سعودی از آن زمان به صورت مرتب این آتش بس را نقض کرده و در حال هدف قرار دادن غیرنظامیان در این استان هستند.

چندی پیش «علی القحوم» عضو دفتر سیاسی جنبش انصارالله یمن در گفتگو با وبگاه العهد به عربستان سعودی درباره ادامه نقض آتش‌بس هشدار داده بود.

وی تاکید کرد: نیرو‌های مسلح یمن در برابر این تجاوزات هرگز دست بسته باقی نخواهند ماند و در پاسخ به نقض مکرر آتش بس از سوی عربستان گزینه‌های بسیاری را در اختیار دارند.

القحوم افزود: نیرو‌های مسلح یمن نوعی سلاح راهبردی را ساخته‌اند که در صورت ادامه تجاوزات امکان استفاده از آن علیه عربستان سعودی وجود دارد.

از سوی دیگر، منابع یمنی گزارش دادند که درپی انفجار مین‌ها و بمب‌های خوشه‌ای برجامانده از ائتلاف متجاوز سعودی در الحدیده، ۵ شهروند یمنی شهید و شماری دیگر زخمی شدند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها