عربستان از تمدید آتش‌بس در یمن استقبال کرد

وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای از تمدید دو ماهه آتش‌بس در یمن استقبال کرد.
کد خبر: ۵۲۶۷۴۵
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۴ - 03June 2022

عربستان از تمدید آتش بس در یمن استقبال کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، وزارت امور خارجه عربستان سعودی با صدور بیانیه‌ای از تمدید آتش‌بس در یمن به مدت دو ماه دیگر استقبال کرد.

در این بیانیه آمده است که عربستان سعودی از اعلام «هانس گروندبرگ» نماینده ویژه سازمان ملل در امور یمن مبنی بر تمدید دو ماهه آتش‌بس در یمن استقبال می‌کند.

این بیانیه همچنین مدعی شد که عربستان نسبت به حمایت از تمام تلاش‌های سازمان ملل برای دستیابی به راهکار سیاسی پایدار در یمن و رفع درد و رنج مردم این کشور اهتمام دارد.

بیانیه وزارت امور خارجه عربستان می‌افزاید که اعلام حمایت ریاض ابعاد انسانی، اقتصادی و توسعه‌ای را که بر امنیت و ثبات یمن تاثیرگذار است شامل می‌شود.

وزارت امور خارجه عربستان همچنین از تلاش‌های هانس گروندبرگ همسو با طرح ادعایی این کشور برای پایان دادن به بحران یمن و دستیابی به راهکار سیاسی جامع تمجید کرد.

«هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن روز پنجشنبه اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید شود.

سازمان ملل از روز نخست ماه مبارک رمضان آتش‌بس دو ماهه در یمن اعلام کرده بود. توافق آتش‌بس قبلی به مدت ۲ ماه از ۲ آوریل تا ۲ ژوئن ۲۰۲۲ بود.

این در حالی است که منابع یمنی از تداوم نقض آتش‌بس در یمن توسط ائتلاف متجاوز سعودی و مزدورانش خبر دادند.

ائتلاف سعودی و مزدورانش طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۵۱ مرتبه آتش‌بس در یمن را نقض کردند.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها