استقبال «گوترش» از تمدید آتش‌بس در یمن

دبیرکل سازمان ملل متحد از تمدید آتش‌بس در یمن به مدت دو ماه دیگر استقبال کرد.
کد خبر: ۵۲۶۷۴۰
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۲ - 03June 2022

گوترش از تمدید آتش بس در یمن استقبال کردبه گزارش گروه بین‌الملل دفاع‌پرس به نقل از الجزیره، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد از تمدید آتش‌بس در یمن به مدت دو ماه دیگر استقبال کرد.

«آنتونیو گوترش» در سخنانی، اظهار داشت: از موافقت طرف‌ها با تمدید آتش‌بس در یمن به مدت دو ماه دیگر استقبال می‌کنم.

وی افزود: از طرفین می‌خواهم که نسبت به تکمیل بدون تاخیر اجرای کامل مفاد آتش‌بس به منظور حمایت از منافع تمام طرف‌های یمنی اقدام کنند.

گوترش ادامه داد: یمنی‌ها از زمان اجرایی شدن آتش‌بس در تاریخ ۲ آوریل گذشته، فوائد حقیقی و ملموس آن را مشاهده کردند. آتش‌بس، طرف‌ها را قادر ساخت تا تحت نظارت سازمان ملل متحد برای آغاز مذاکرات جهت بازگشایی راه‌ها در تعز دیدار کنند.

دبیرکل سازمان ملل متحد همچنین حمایت منطقه‌ای و بین المللی را برای تداوم آتش‌بس و اجرای موفقیت‌آمیز آن اساسی و تاثیرگذار عنوان کرد.

«هانس گروندبرگ» نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن روز پنجشنبه اعلام کرد که طرفین درگیر در یمن با همان شروط قبلی توافق اصلی موافقت کردند که آتش‌بس دو ماه دیگر تمدید شود.

سازمان ملل از روز نخست ماه مبارک رمضان آتش‌بس دو ماهه در یمن اعلام کرده بود. توافق آتش‌بس قبلی به مدت ۲ ماه از ۲ آوریل تا ۲ ژوئن ۲۰۲۲ بود.

رژیم سعودی بیش از هفت سال است با همراهی چند کشور عربی دیگر وابسته به خود تجاوز به یمن را آغاز کرده است. در طول این تجاوز هزاران نفر از مردم یمن شهید و زخمی و خسارات زیادی نیز به زیرساخت‌های این کشور وارد شده است.

انتهای پیام/ ۱۳۴

نظر شما
پربیننده ها