فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

فاتحان خرمشهر درس «مقاومت» به آزادیخواهان جهان دادند

سردار «یوسفعلی‌زاده » گفت: امروز مسلمانان منطقه، گروه‌های جهادی شیعه و سنی و همچنین سایر اقوام و ملل، از فاتحان خرمشهر آموخته‌اند که ایستادگی، ایثار و از خودگذشتگی کنند و خالق پیروزی شوند. امروز از هر زمان دیگری آمریکای جنایتکار مأیوس‌تر است.
کد خبر: ۵۲۵۰۱۱
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶ - 25May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همزمان با سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر اجتماع مردمی شهرستان صالح‌آباد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، مسئولین محلی و قشرهای مختلف مردم برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: دشمن بعثی با پشتیبانی نظام سلطه و مرتجعین منطقه‌ای آمده بود، تا بماند. اسم خرمشهر به نام محمره تغییر نام داده بود. اعلام کرده بود اگر بتوانید خرمشهر را پس بگیرید، من کلید بصره را به شما می‌دهم . مبنای آنها بر بد عهدی است. نه تنها کلید بصره را نداد، بلکه شرارت و دشمنی را که شیطان بزرگ آمریکا هم پیمانانش آموخته بود در خرمشهر، بکار بست. اما آنچه مسلم است جمهوری اسلامی فتح و پیروزی خود را در فتح خرمشهر 40 ساله کرد و امت حزب‌الله پای آرمان‌های انقلاب ایستاده‌اند.

وی افزود: صدام با حمایت دشمنان بین‌المللی آمده بود تا ایران را تجزیه کند و انقلاب اسلامی را شکست دهد و نظام جمهوری اسلامی ایران ساقط شود. آمده بود تا آب رفته نظام سلطه را به جوی برگرداند، اما هیچکدام از خواسته‌ها و دستورات اربابان بین‌المللی صدام تحقق پیدا نکرد.

این مسئول خاطرنشان کرد: امروز همه آمران و عاملان تهاجم وحشیانه ارتش بعث عراق به ایران به درک واصل شدند و از صحفه روزگار محو شدند . این ملت ایران است که از شرقی‌ترین تا جنوب‌غربی‌ترین نقاط کشور (خرمشهر، شلمچه) شاهد و گواه‌اند که ما خواستیم و توانستیم. ایستادیم، ایثارگری کردیم و پیروز شدیم. ما میراث امام خمینی (ره) و شهدا را حفظ کردیم، و با پاسداری از آرمان‌های انقلاب اسلامی آن رونق بخشیدیم و شکوفا کردیم .

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: امروز به کوری چشم دشمنانی که می‌خواستند جمهوری اسلامی را براندازند و خاک آن را اشغال کنند و فریاد اسلام‌خواهی را در گلوها خفه کنند، اما فریاد اسلام‌خواهی در شرق و غرب عالم طنین‌انداز شده است. امروز نه تنها یک وجب خاک ما تجزیه نشده است، بلکه در حال خارج کردن خاک سرزمین ملت‌های مسلمان منطقه از سطله مستکبرین هستیم .

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: امروز مسلمانان منطقه، گروه‌های جهادی شیعه و سنی و همچنین سایر اقوام و ملل، از فاتحان خرمشهر آموخته‌اند که ایستادگی، ایثار و از خودگذشتگی کنند و خالق پیروزی شوند. امروز از هر زمان دیگری آمریکای جنایتکار مأیوس‌تر است.

این مسئول ابراز داشت: رژیم کودک‌کش صهیونیستی منزوی‌تر از گذشته است و کشورهای اسلامی که ملت‌های مسلمان هستند احساس عزت و سرافرازی و پیروزی می‌کنند . باید خدا را شاکر باشیم و درود بفرستیم بر حماسه‌سازان جاوید دفاع مقدس و مقاومت به ویژه فاتحان خرمشهر. امیدواریم خداوند به ما هم توفیق تداوم راه یاران شهیدمان مرحمت بفرماید.

وی خاطرنشان کرد: ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با تمسک به دین، بصیرت و نگاه عمیق به تحولات منطقه‌ای، بین‌المللی و داخلی با حفظ وحدت، اطاعت از ولایت، ایثار و از خود گذشتگی، مجاهدت و اخلاص توانسته است در طول حیات انقلاب اسلامی دست رد به سینه دشمنان بزند و عزتمندانه از منافع ملی خود دفاع کند.

یوسفعلی‌زاده ابراز داشت: امروز هم برای رهایی از تنگناهای اقتصادی، برای عبور از جنگ تبلیغاتی و تهاجم فرهنگی دشمن و نیز توطئه‌های سیاسی و امنیتی باید همچون فاتحان خرمشهر، برای خدا ایثار و جهاد کرد، مخلصانه در وسط میدان ماند و از ولی فقیه، نائب امام زمان (عج) اطاعت کرد و پای نظام مقدس جمهوری اسلامی ایستاد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: رهبر معظم انقلاب اسلامی در جمع دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) تأکید داشتند که خرمشهرها در پیش است. خرمشهرهای جدید در عرصه نظامی نیست، بلکه سخت‌تر از آن است. ضمن حفظ امنیت مرز، باید در جهاد تبیین که امروز امر جامع است تلاش کنیم. همه باید رزمنده جهاد تبیین و جهاد کبیر باشیم تا خواب‌های باطل دشمن همچون گذشته باطل شود.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها