مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

«ایثار» و «مقاومت» ضامن تداوم انقلاب اسلامی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضامن تداوم حرکت توفنده انقلاب اسلامی در بستر زمان است که لازمه تحقق این مهم حرکت در مسیر ولایت و برخورداری از روحیه ایثار و مقاومت است.
کد خبر: ۵۲۵۶۱۸
تاریخ انتشار: ۰۷ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۲:۰۵ - 28May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در جمع پیشکسوتان جهاد و مقاومت و اعضای شورای دفتر نمایندگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس شهرستان بینالود اظهار داشت: آتش جنگی که ارتش بعث عراق در حمله به ایران اسلامی برافروخت دامن‌گیر دشمنان انقلاب اسلامی شد.

وی افزود: باوجود تحریم‌ها و محدودیت‌ها اما به کوری چشم دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی و به شادی دل دوستان، دفاع مقدس با هدایت‌های داهیانه امام خمینی (ره) و با حضور نیروهای مسلح، بسیج مردمی و آحاد جامعه به خوبی اداره شد.

این مسئول خاطرنشان کرد: این ایام یادآور آزادسازی خرمشهر مقاوم است. خرمشهری که بعد از ۳۵ روز مقاومت سقوط کرد و با ایثار و ازخودگذشتگی نیروهای مسلح و بسیج مردمی بعد از ۱۹ ماه اشغال در عملیات الی بیت‌المقدس که طی چهار مرحله و در ۲۳ روز به طول انجامید در سوم خرداد ۱۳۶۱ آزاد شد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی تصریح کرد: دشمن خارجی و مهاجم به هیچ وجه تمایل نداشت که جمهوری اسلامی خرمشهر را باز پس بگیرد، اما امام خمینی (ره)، امت حزب‌الله و رزمندگان کفرستیز عرصه‌های عزت و شرف مصمم شدند تا با استقامت، ایثار و از خودگذشتگی، دشمن متجاوز را از صحنه خارج کنند که از ورای همه کارشکنی‌ها، مخالفت‌ها، دست‌اندازی‌ها و مصائب، ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی با خواست و اراده الهی پیروز میدان شد.

یوسفعلی‌زاده گفت: حضرت امام خمینی (ره) برای آزادسازی خرمشهر و بعد از آن جملاتی را بیان فرمودند که وظیفه امت حزب‌الله، رزمندگان، نیروهای مسلح و بسیج مردمی در این میانه فقط اطاعت بود.

این مسئول با بیان اینکه امروز همانند دیروز جهاد، دفاع و مقابله با بدخواه و متجاوز ادامه دارد، خاطرنشان کرد: ما مدیون مقاومت‌ها، ایثارها، ازخودگذشتگی‌ها و حماسه‌سازی‌ها هستیم. دشمن مهاجم به قصد سرنگونی نظام و تجزیه ایران به میهن اسلامی ما حمله کرد. آنها آمده بودند که بمانند اما در سایه ایثار آحاد جامعه این اراده‌های باطل دشمن، راه به جایی نبرد و ناکام ماند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: بنا به تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی خرمشهرها در پیش است البته نه از جنس نظامی بلکه سخت‌تر از آن. این پرسش دائما باید در ذهن ما مرور شود که باید خرمشهرهای پیش‌رو را در چه حوزه‌ها، جغرافیا و با چه نوع جهادی باید آزاد کنیم؟

یوسفعلی‌زاده گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را، جهاد قطعی این روزها و عمل ضروری فرزندان انقلاب برشماری کردند. دشمن در جنگ ترکیبی از یک سو، تحریم‌های اقتصادی و از سوی دیگر تهاجم بی‌امان فرهنگی را بر علیه ملت ما اعمال کرده است.

این مسئول ادامه داد: در تهاجم فرهنگی که بخشی از آن در بستر رسانه انجام گرفته نشر اکاذیب و تحریف‌ها در ذهن بخشی از جامعه نفوذ پیدا کرده است؛ بر همین اساس در جهاد تبیین باید به‌گونه‌ای عمل شود که این افراد از تردید نجات پیدا کنند و اگر جمعی از آن‌ها با دشمن همراه شدند از این مسیر بازگردند.

وی ادامه داد: در نظام مقدس جمهوری اسلامی که حاصل خون شهیدان و مجاهدت ایثارگران است وظیفه داریم خط نورانی شهدا را ادامه دهیم و در جهاد تبیین همچون دفاع مقدس حضور مجدانه، تعیین‌کننده و اثرگذار داشته باشیم. باید مانند سال‌های ابتدایی پیروزی انقلاب اسلامی با روشنگری نسبت به حقایق، دست نسل جوان و افرادی که تحت تاثیر القائات دشمن قرار گرفته‌اند را بگیریم.

این مسئول ابراز داشت: با توجه به حجم سنگین هجمه دشمنان، رهبر معظم انقلاب اسلامی جهاد تبیین را به‌عنوان یک ضرورت مورد تأکید قرار دادند؛ بر همین اساس آحاد جامعه موظف هستند در این جهاد نقش‌آفرینی کنند.

وی گفت: امروز علیرغم بمباران شدید و همه جانبه دشمن در عرصه‌های فرهنگی و تبلیغی، بحمدالله مردم از آگاهی و بصیرت برخوردار هستند و گوش به یاوه‌گویی‌های امپراطوری رسانه‌ای نظام سلطه نمی‌دهند. بدنه اصلی جامعه و اکثریت مردم در برابر این شرایط بیمه شده‌اند.

یوسفعلی‌زاده افزود: در حوزه اقتصاد بابد همچون سایر حوزه‌ها پیشرفت قابل اعتنایی داشته باشیم تا بر بعضی خرده مسائل فارغ بیاییم و بتوانیم با سربلندی در مسیر حرکت کلی به سمت آرمان‌ها گام برداریم.

این مسئول عنوان داشت: حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس ضامن تداوم حرکت توفنده انقلاب اسلامی در بستر زمان است که لازمه آن حرکت در مسیر ولایت و برخورداری از روحیه ایثار و مقاومت است.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار