فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

ارتقای توانمندی‌های دفاعی نیاز امروز جمهوری اسلامی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: اگر جمهوری اسلامی آمادگی، امکانات، اقتدار و تجاربی که امروز از آن بهره‌مند است را در سال 59 در اختیار داشت هرگز خرمشهر سقوط نمی‌کرد؛ بر همین اساس اشغال و فتح خرمشهر به ما آموخت که همواره باید قوی باشیم و در عرصه‌های مختلف ازجمله نظامی و دفاعی متناسب با نوع تهدیدات دشمن توانمندی خود را ارتقا دهیم.
کد خبر: ۵۲۵۰۴۶
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۸:۵۳ - 25May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، همایش بزرگداشت سالروز حماسه آزادسازی خرمشهر با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و جمعی از پیشکسوتان جهاد و مقاومت به میزبانی ناحیه مقاومت بسیج سپاه ابوذر امروز در فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این مراسم اظهار داشت: تجاوز ارتش بعث عراق به خاک میهن اسلامی اشغال خرمشهر، موشک‌باران دزفول آمر، پشتیبان و عامل داشت. علی‌رغم ایثار و ازخودگذشتگی و اخلاص درصحنه اما خرمشهر به اشغال متجاوزین درآمد. یکی از عوامل کانونی این موضوع این بود که امور کشور به‌ویژه در حوزه اجرائیات در اختیار افرادی بود که اعتقاد به ایستادگی و مقاومت در برابر دشمن در میدان نداشتند و پیگیری از طریق مراجع بین‌المللی را مطالبه می‌کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی افزود: اگر جمهوری اسلامی آمادگی، امکانات، اقتدار و تجاربی که امروز از آن بهره‌مند است را در سال 59 در اختیار داشت هرگز خرمشهر سقوط نمی‌کرد.

این مسئول ادامه داد: اشغال و فتح خرمشهر به ما آموخت که باید همواره قوی باشیم و در عرصه‌های مختلف ازجمله نظامی و دفاعی متناسب با نوع تهدیدات دشمن توانمندی خود را ارتقا دهیم.

وی تأکید کرد: در دنیای امروز ملتی سربلند، عزیز و مقتدر است که بتواند از خود، منافع ملی، ارزش‌ها و هم‌پیمانانش دفاع و صیانت کند.

یوسفعلی‌زاده گفت: امروز جمهوری اسلامی نه‌تنها از جغرافیای سرزمینی خود دفاع می‌کند بلکه در آن‌سوی مرزها دارای راهبرد است و از جبهه مقاومت دفاع می‌کند و از این موضوع ابایی ندارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: خرمشهر را که خدا به دست توانمند رزمندگان عرصه‌های عزت و شرف آزاد کرد یک نسخه، الگو و آدرس دقیق برای سایر ملت‌ها شد تا قوی شوند و دست برتر پیدا کنند و در سایه مقاومت، ایثار و ازخودگذشتگی شهد شیرین پیروزی را بچشند و عزیز بمانند که این منطق اسلام است.

این مسئول خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی نه‌تنها در جغرافیای سرزمینی خود بلکه در هزاران کیلومتر آن‌سوی مرزها سیلی به گوش نظام سلطه می‌زند. این منطق را باید جدی بگیریم. باید کسب قدرت کنیم و دائماً مبنای قدرت خود را مرور کنیم.

وی تصریح کرد: مبنای قدرت جمهوری اسلامی تمسک به دین است. دین وجه تمایز جمهوری اسلامی با سایر ملت‌هایی است که میلیون‌ها جمعیت دارند اما از دین بهره نبرده‌اند. مبانی دینی بر رفتار ملت همیشه درصحنه ایران اسلامی حاکم است. در باور ملت ما شهادت پیروزی و افتخار و آغاز زندگی جدید است. با تکیه به دین، ولایتمداری، ایثار، صبر، معارف و فضائل است که در جهت اعتلای بیش‌ازپیش نظام مقدس جمهوری اسلامی گام برمی‌داریم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی ابراز داشت: در انقلاب اسلامی همچون سردار سلیمانی که اخلاص شاخه رفتاری آنها بسیار تربیت شده‌اند. فاتحان خرمشهر، پیشکسوتان جهاد و مقاومت، مدافعان حریم، حرم و سلامت و کسانی که صادقانه در مسیر ولایت هستند به سیدالشهدای مقاومت تأسی کرده‌اند.

یوسفعلی‌زاده افزود: شعار پیشکسوتان دفاع مقدس این است که تازنده‌ایم رزمنده‌ایم. دیروز، امروز و فردا منطق همین است. مادامی‌که به‌عنوان ید واحده در رکاب ولایت باشیم و لباس جهاد بر تن داشته باشیم پیروز هستیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی عنوان داشت: رزمنده جهاد تبیین باید مثل رزمنده جهاد نظامی با عزم و ارده‌ای مستحکم روشنگری کند. دشمن به این مرحله رسیده است تا واگرایی و ناامیدی ایجاد کند و دوستداران انقلاب اسلامی را از گذشته پرافتخار خود مأیوس و پشیمان کند. بحمدالله همبستگی مردم و عشق به ولایت گسترش یافته است و امیدواریم از طریق جهاد تبیین بر این توطئه دشمن فائق آییم.

وی خاطرنشان کرد: در مقاطع مختلف انقلاب اسلامی امت حزب‌الله، بسیجیان، پیشکسوتان عرصه‌های عزت و شرف و خانواده شهدا میاندار بوده‌اند که نیاز است در جهاد تبیین نیز میانداری کنند.

این مسئول گفت: اگر بخواهیم به آرمان‌های انقلاب دست پیدا کنیم و تمدن نوین اسلامی شکل بگیرد حتماً باید در سنگرهای جهادی پیش رو همچون گذشته حضور پیدا کنیم.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها