مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

گفتمان «جهاد» و «مقاومت» باید گفتمان رایج جامعه باشد

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: در جهاد تبیین باید گفتمان شهید، شهادت، جهاد، دفاع مقدس، دفاع از حریم و مقاومت به‌عنوان گفتمان رایج جامعه باشد تا با بیان حقایق و روشنگری، سیاست‌های خصمانه دشمن خنثی شود.
کد خبر: ۵۲۶۰۴۰
تاریخ انتشار: ۰۹ خرداد ۱۴۰۱ - ۲۳:۳۷ - 30May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و ستاد گرامیداشت مناسبت‌های دفاع مقدس تربت جام به ریاست «حسین جمشیدی» فرماندار شهرستان و با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی و سایر اعضا امروز (دوشنبه) برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این نشست اظهار داشت: هدف کلی تلاش‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است که لازمه آن حفظ آثار دفاع مقدس و کسب شناخت نسبت به ارزش‌های این حماسه جاوید و حفظ و نشر آن است.

وی افزود: جامعه نیازمند فضائل و ارزش‌هایی است که در دوران دفاع مقدس خلق شده؛ بر همین اساس جا دارد به سیره، عظمت و کرامات بعد از شهادت هر یک از شهدا پرداخته و در قالب‌های مختلف به جامعه هدف ارائه شود.

این مسئول تأکید کرد: شورای هماهنگی حفظ آثار دفاع مقدس در هر یک از شهرستان‌ها باید تلاش کند جامعه به درک بالایی نسبت دفاع مقدس و حماسه‌آفرینی‌های شهدا، ایثارگران و رزمندگان برسد تا ضامن تداوم حرکت توفنده انقلاب اسلامی در بستر زمان باشد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: امیدواریم مسئولین تربت جام در سایه هم‌افزایی و تلاش مضاعف با روحیه جهادی گام‌های موثری در جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح شهرستان بردارند.

یوسفعلی‌زاده گفت: ضرورت دارد دفاع مقدس، ارزش‌های این حماسه جاوید و خون‌نامه شهیدان که فرهنگ شهادت است در قالب‌های مختلف به جامعه عرصه شود تا آحاد مردم از این فرهنگ غنی بهره‌مند شود.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ نرمی که علیه انقلاب اسلامی اعمال کرده با استفاده از هزاران تکنیک و تکنولوژی به دنبال تحریف حقایق و وقایع و همچنین دروغ‌پراکنی، تغافل و سوق دادن جامعه به سمت جاهلیت است که دلسوزان انقلاب اسلامی نیز متقابلاً با مجاهدت در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس به دنبال مقابله با این توطئه‌ دشمن هستند.

این مسئول یادآور شد: در جهاد تبیین که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است و محدود به زمان و مکان نمی‌شود باید گفتمان شهید، شهادت، جهاد، دفاع مقدس، دفاع از حریم و مقاومت به‌عنوان گفتمان رایج جامعه باشد تا با بیان حقایق و روشنگری، سیاست‌های خصمانه دشمن خنثی شود.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی در بخش دیگری از سخنان خود دفتر نمایندگی حفظ آثار شهرستان تربت جام را یکی از دفاتر موفق استان دانست و بر حمایت مسئولان محلی را در تقویت این دفتر در راستای اجرای هر چه بهتر مأموریت‌های محوله تأکید کرد.

یوسفعلی‌زاده تعامل با دستگاه‌های محلی را جهت نشر ارزش‌های دفاع مقدس در چارچوب ضوابط ضروری دانست.

وی همچنین نگهداری و اداره یادمان‌های شهدای گمنام را با بهره‌گیری از ظرفیت‌های شهرستان خواستار شد و تلاش هییت امنای شهدای گمنام را در جهت حفظ قداست یادمان‌های شهدا موثر دانست.

در این نشست علی اکرامی مسئول دفتر نمایندگی حفظ آثار دفاع مقدس شهرستان تربت جام گزارشی از اقدامات صورت گرفته در حوزه‌های مختلف نشر ارزش‌های دفاع مقدس در سطح شهرستان ارائه کرد.

همچنین اعضای شورای هماهنگی حفظ آثار شهرستان به بیان دغدغه‌ها و نظرات خود در حوزه نشر ارزش‌های دفاع مقدس پرداختند و مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس استان تدابیر خود را جهت رفع موانع و تسریع در روند اجرای مأموریت‌ها ابلاغ کرد.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار