فتح خرمشهر؛ فتح خون/ مدیرکل حفظ آثار دفاع مقدس خراسان رضوی:

لازمه فتح خرمشهرهای پیش‌رو حفظ ارزش‌های انقلابی است

سردار «یوسفعلی‌زاده» گفت: فتح خرمشهر، فتح خرمشهرهای دیگر را به‌همراه دارد که لازمه آن حفظ ارزش‌های انقلابی، جهادی و دفاعی است.
کد خبر: ۵۲۴۸۸۷
تاریخ انتشار: ۰۴ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۵۰ - 25May 2022

به گزارش خبرنگار دفاع‌پرس از مشهد، یادواره شهدای شهر ملک‌آباد با حضور سردار سرتیپ دوم پاسدار «حسینعلی یوسفعلی‌زاده» مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی، «موسی‌الرضا حاجی‌بیگلو» عضو شورای اسلامی شهر مشهد، مسئولین محلی، خانواده شهدا و قشرهای مختلف مردم در جوار شهدای گمنام این شهر برگزار شد.

سردار یوسفعلی‌زاده در این با گرامیداشت حماسه سوم خرداد، مراسم اظهار داشت: خرمشهر قطعه‌ای از خاک نبود بلکه حیثیت یک ملت بود که به اشغال ارتش بعث عراق درآمد و هویت و ارزش‌های یک ملت لگدمال چکمه متجاوزین شد.

وی افزود: دشمن خرمشهر را محمره نامید. آنها آمده بودند تا بمانند اما بعد از عزل بنی‌صدر فرزندان انقلابی امام خمینی (ره) به میدان آمدند و گام‌به‌گام دشمن را با سیلی از کشور بیرون راندند.

این مسئول خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) فرمودند خرمشهر باید آزاد شود. رزمندگان با اجرای عملیات الی بیت‌المقدس که ۲۳ روز به طول انجامید در شرایط آب‌وهوای استان خوزستان با مجاهدت و از خودگذشتگی زیر حجم سنگین آتش دشمن سختی‌ها و مرارت‌ها را تحمل کردند و در گمنامی خرمشهر را بعد از ۱۹ ماه اشغال آزاد کردند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی گفت: اینکه عده‌ای مؤمن در اطاعت از خداوند و تبعیت از ولایت قیام کنند نصرت الهی شامل حال آنها می‌شود و خداوند مؤمنین را یاری می‌کند و اینگونه بود که بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی فرمودند خرمشهر را خدا آزاد کرد.

یوسفعلی‌زاده ادامه داد: در حالی چهلمین سالگرد آزادی خرمشهر را گرامی می‌داریم که به همت آحاد مردم جای‌جای ایران اسلامی آباد شده است و به کوری چشم دشمنان این روند ادامه خواهد داشت و این منطق انقلابی باید حفظ شود.

وی یادآور شد: جهاد دری از درهای بهشت، اکسیر پیروزی و نوش‌داروی همه دردهاست که بر روی اولیا خاص خدا گشوده است. در این مسیر مخلصین حاضر و وسط میدان هستند. اگر از خداوند ظهور هر چه زودتر امام زمان (عج) طلب می‌کنیم تا در رکاب آن حضرت باشیم باید همواره لباس جهاد بر تن داشته و با بصیرت و از سر اخلاص و با نگاه به عمق جبهه دشمن به قلب دشمنان یورش ببریم.

این مسئول تصریح کرد: فتح خرمشهر، فتح خرمشهرهای دیگر را به‌همراه دارد که لازمه آن حفظ ارزش‌های انقلابی، جهادی و دفاعی است. باید با اجرای احکام الهی و متخلق شدن به اخلاق اسلامی بتوانیم به‌عنوان سرباز ولایت رهرو فاتحان خرمشهر باشیم.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی بیان داشت: اگر بخواهیم راه حماسه‌آفرینان خرمشهر را ادامه دهیم باید لباس جهاد بر تن داشته و در همه ایام دشمن و تحرکات آن را رصد کنیم تا در زمان مورد نیاز با آمادگی کامل پاسخ کوبنده‌ای به متجاوزین بدهیم.

یوسفعلی‌زاده با تأکید بر اینکه جهاد کبیر، جهاد عدم اطاعت از دشمن است، ابراز داشت: جهاد تبیین جهاد روشنگری و شفاف‌سازی حق از باطل است و باید آن را از خانه و خانواده آغاز کرد و در محله و جامعه تسری داد. در این جهاد ماهیت دشمنان انقلاب اسلامی باید افشا و حقایق بازگو شوند.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گفت: انقلاب اسلامی باید نسل‌به‌نسل منتقل شود. فاتحان خرمشهر که امروز به‌عنوان پیشکسوتان جهاد و مقاومت در ادامه رسالت انقلابی خود نقش‌آفرینی می‌کنند باید نسل جدید را در فتح خرمشهرهای پیش‌رو یاری کنند.

این مسئول بیان داشت: شهدای گمنام امامزادگان عشق هستند. یادمان شهدای گمنامی که مهمان شهر ملک‌آباد هستند هنوز تکمیل نشده است که باید با حمایت و پشتیبانی مسئولین محلی و مردم این امر محقق شود.

یوسفعلی‌زاده تأکید کرد: اگر به دنبال آن هستیم تا ارتباط بین نسلی ادامه پیدا کند باید یادمان‌های شهدای گمنام که کانون ترویج فرهنگ مقاومت هستند با عظمت حفظ شوند.

انتهای پیام/

نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار