یادداشت/ سردار عبدی

ضرورت تشخیص تکانه‌های امنیت زدا در جامعه

آرامش و آسایش هر جامعه‌ای مستلزم تامین و حفظ امنیت و انسجام «مردم و دولت» و تشکل‌های سیاسی است.
کد خبر: ۵۲۵۰۵۹
تاریخ انتشار: ۰۵ خرداد ۱۴۰۱ - ۰۵:۰۵ - 26May 2022
ضرورت تشخیص تکانه‌های امنیت زدا در جامعهگروه اجتماعی دفاع‌پرس - سرتیپ دوم پاسدار «حسین عبدی» فرمانده انتظامی استان آذربایجان شرقی؛ در عصر حاضر، به جهت سیاست زیاده خواهی مستکبرین و در راس آن‌ها آمریکا، مولفه‌های امنیت دستخوش تغییرات زیادی شده لذا در صورت نداشتن برنامه‌های پدافندی و آفندی مدون، هرج و مرج، نا آرامی و ناامنی در جامعه بروز پیدا خواهد کرد.
 
یکی از مولفه‌های تاثیرگذار در انسجام و امنیت ملی، تکانه‌های داخلی و خارجی هستند که دشمنان با تاکتیک هایی، چون (ایجاد تفرقه بین اقوام، تنویر افکار عمومی، سلطه غول رسانه ای، تفرقه در بین جناح‌های سیاسی داخلی، بی اعتمادی مردم به دولتمردان و ناامید نمودن مردم و ...) به این تکانه‌ها دامن می‌زنند.
 
ابزار‌های دسترسی سلطه بر جهان در راستای دستیابی به قدرت دهکده جهانی (راه اندازی جنگ‌های سخت و نرم داخلی و خارجی، تحریم، شبیهخون فرهنگی، سلطه و حکمرانی سایبرنتیک، راه اندازی گروه‌های تروریستی (داعش)، جدانمودن مردم از دولت و ...) در کشورهای، چون جمهوری اسلامی ایران، عراق، سوریه، لبنان و القاعده یمن بیشتر دنبال می‌شود.
 
طبیعت، پر از اندرز و تجربه‌های گرانقیمتی است که بدون صرف هزینه می‌توان از آن‌ها درس عبرت گرفت. برای مثال اگر تعدادی مورچه زرد و تعدادی مورچه سیاه را داخل بطری شیشه بیاندازیم تا زمانی که تکان نداده ایم کاری به هم ندارند، ولی با یک تکان، شروع به کشتن همدیگر نموده بدون آنکه نوع تکانه و منشاء آن را بشناسند، زیرا از قدرت تشخیص برخوردار نیستند.
 
امیرالمومنین علی (ع) از فتنه به شب تاریک یاد نمود و در مواجهه با فتنه می‌فرماید: هنگام رویارویی با فتنه و آشوب، همچون بچه شتر باش که نه پشتی دارد که بر آن سوار شوند و نه پستانی که از آن شیر بدوشند.
 
به یاد داشته باشیم که رهبر معظم انقلاب (مدظله العالی) چند دهه است که به سان تنهاترین سردار (روشنگری راستین و آینده نگر با تدبیر) چه خوب نقشه شوم دشمنان را تشخیص داده و رمز شکست حیله‌های پلید شیطان صفتان را در بصیرت افزایی، انسجام ملی، وحدت جناح‌های سیاسی، کار جهادی و خدمت گذاری بی منت و تبیین مدبرانه به جامعه، روشنگری و نظریه پردازی نموده است.
 
فرمانده معظم کل قوا به حمداله به تبع رویداد‌های آینده جامعه، نیرو‌های مسلح را از لحاظ ساختاری مورد تفقد قرار داده و براساس تهدیدات نسبت به آمایش سرزمینی، سازماندهی نوین و ... عنایت ویژه دارد.
 
ارتقاع جایگاه نیروی انتظامی به فرماندهی کل نیز حاکی از تشخیص به موقع فرمانده معظم کل قوا"مدظله العالی" از موضوعات اجتماعی بوده که با ریزبینی و تیزهوشی خود، فرمان بزرگ تاریخی در انتظامی فراجا را صادر فرمودند.
 
به حمداله کارکنان، فرماندهان و ... فراجا با برخورداری از روحیه ولایت مداری و تبعیت راستین خود از، ولی امر مسلمین، ضمن اینکه در طول ۴۳ سال نیز اسیر نقشه‌های شوم دشمنان نشده اند، بلکه مصداق فرمایش حضرت علی (ع) که می‌فرمایند" الجُنُوُد بِإذنِ اللّه ِ حُصُونُ الرَّعیَّةِ وَ زَینُ الوُلاةِ وَ عِزُّالدِّینِ وَ سُبُلُ الأَمنِ وَ لَیسَ تَقُومُ الرَّعِیِّةُ إلاّ بِهِم" سربازان، به اذن خداوند، دژ مردم، زینت زمامداران، مایه عزّت دین و امنیت اند و کار شهروندان، جز به آنان استوار نمى شود" (نامه ۵۳ نهج البلاغه)، کارکنان انتظامی در دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی ایران و پاسداری از امنیت عمومی جامعه، با تلاش جهادی، فدایی اسلام و انقلاب می‌باشند.
 
بر همگان از عوام تا خواص، از سرباز تا سردار، از وزیر تا ... فرض است که انقلابی و ولایتمدار باشیم و بمانیم، تکانه‌ها را بشناسیم و در مقابل آن‌ها خود را قوی کنیم، ضربه گیر ثمربخش در مقابل تکانه‌ها برای جامعه باشیم، تحت تاثیر باور‌های غلط و سست عنصر دشمنان قرار نگیریم، قدر کشتی انقلاب را بدانیم و بخاطر نفع شخصی و یا احیانا خوش خدمتی به دیگران در صدد تخریب آن نباشیم.
 
منابع:
 
۱- کتاب نهج البلاغه امیر المومنین علی علیه السلام، ترجمه استاد «محمد دشتی»
 
۲- نظریه‌های جامعه شناسی، نویسنده دکتر «غلامعباس توسلی»
 
۳- سایت مقام معظم رهبری مدظله العالی؛ Khamenei.ir
 
انتهای پیام/ 241
نظر شما
پربیننده ها
آخرین اخبار